Touroperator kupił od szwajcarskiej firmy LMEY Investments 42 procent udziałów w niemieckiej sieci Aldiana, dzięki czemu poszerzył liczbę własnych marek hotelowych do siedmiu. Do sieci należy 8 klubów wakacyjnych w Hiszpanii, na Cyprze, w Tunezji i Austrii. Hotele te, nastawione na obsługę bogatszych klientów, oferują pobyty połączone z aktywnym wypoczynkiem.
Transakcji towarzyszyło podpisanie umowy o utworzeniu platformy inwestycyjnej. Obie firmy przekażą na jej rzecz po minimum 5 obiektów, które w całości należą do nich i są przez nie zarządzane. Ich łączna wartość wyniesie około 150 milionów funtów. Aktywa te będą wykorzystane do utworzenia funduszu służącego do przejmowania kolejnych obiektów i kurortów w kierunkach obsługiwanych przez Thomasa Cooka.
– Utworzenie silnego segmentu hoteli własnych jest najważniejszym elementem naszego sukcesu – mówi Peter Fankhauser, prezes Grupy Thomasa Cooka.
Hans Kortlevers, założyciel LMEY, podkreśla, że doświadczenie jego firmy połączone z profesjonalizmem Thomasa Cooka w zakresie rynku turystycznego w Europie dają obu formom szansę na stworzenie nowych obiektów w typowo turystycznych krajach i regionach.