Sprzedaż w internecie rośnie, ale mniej dynamicznie

O 5,7 procent wzrośnie w tym roku sprzedaż usług turystycznych w internecie w Europie Zachodniej, przewiduje firma badawcza eMarketer. W zeszłym roku zmiana wyniosła 7,1 procent

Publikacja: 30.08.2017 07:51

Sprzedaż w internecie rośnie, ale mniej dynamicznie

Foto: AFP

eMarketer szacuje, że w tym roku przychody ze sprzedaży usług turystycznych w Europie Zachodniej osiągną 141,7 miliarda dolarów. To o 5,7 procent więcej niż rok wcześniej. Analitycy podkreślają, że w zeszłym roku zmiana wobec 2015 wyniosła 7,1 procent, a spowolnienie wzrostu tłumaczą dojrzałością rynku. W wyniku spadków zmniejszy się natomiast o 1,3 punktu procentowego udział regionu w globalnym rynku, do 23,1 procent.

Wzrost w poszczególnych krajach będzie rozkładać się nierównomiernie, najwyższy zanotuje Hiszpania (9 procent), najniższy Finlandia (2,8 procent). Z kolei w Wielkiej Brytanii, która jest największym rynkiem internetowej sprzedaży usług turystycznych, zmiana wyniesie 7,2 procent. Wydatki sięgną tam 35,4 miliarda dolarów. Z kolei dynamika rozwoju we Francji i Niemczech będzie mniejsza niż średnia dla regionu i osiągnie odpowiednio: 4,1 procent (20,4 miliarda dolarów) i 4,2 procent (27,4 miliarda dolarów).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"