Jak informuje portal Travel Talk, niemiecki start-up Trevotrend testuje u wybranych agentów turystycznych nowe narzędzie przyspieszające proces obsługi klienta. System działa według logiki sprzedaży znanej z Amazona, kojarzonej głównie z hasłem „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także .....". – Celem jest przyspieszenie procesu przygotowania i przedstawiania oferty – tłumaczy Matthias Lange, jeden z założycieli Trevotrend.
Zasada jest prosta: system sam wyświetli agentom propozycje podobne do tych, które wcześniej znaleźli dla klienta w oparciu o jego wytyczne. Dzięki temu wakacyjny doradca zaoszczędzi czas na szukanie kolejnych ofert. Przykładowo, po wyświetleniu informacji o wycieczce na tajlandzką wyspę Koh Samui, system pokaże agentowi także propozycję pobytu na sąsiadującej z nią Koh Phangan. – W ten sposób można zainspirować klienta – mówi Lange. Kiedy turysta zdecyduje się na konkretną ofertę, zostanie ona automatycznie znaleziona w tradycyjnym systemie rezerwacyjnym.