W zeszłym roku 25,2 procent noclegów w Niemczech kupionych zostało przez portale rezerwacyjne - wynika z badania przeprowadzonego przez Niemiecki Związek Hotelarski (Hotelverband Deutschland - IHA) we współpracy z Instytutem Turystyki w Wyższej Szkole Zawodowej Westschweiz Wallis.
Z badania, w którym udział wzięło ponad 1400 hoteli, wynika, że liczą się trzy firmy, których łączny udział w rynku wynosi 95 procent. Największa to Booking.com należąca do Priceline Group (54,7 procent udziałów w rynku w 2016 z 47,2 procent w roku 2015), na drugim miejscu znalazł się HRS (30,4 procent), na trzecim Expedia (10,8 procent). – To pokazuje, że platformy rezerwacyjne zdobywają coraz większy udział w rynku rezerwacji hotelowych i to mimo zakazu stosowania klauzuli najniższej ceny (nałożonego) na HRS i Booking.com. Jednocześnie klasyczne kanały sprzedaży hoteli notują spadki – mówi Markus Luthe, prezes IHA.