Polska promocja od kuchni

O możliwościach promocji kraju za pośrednictwem jego tradycji kulinarnych rozmawiał dziś minister sportu i turystyki Witold Bańka z Rafaelem Ansónem Oliartem, honorowym prezydentem Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej

Publikacja: 31.03.2017 15:36

Spotkanie ministra Witolda Bańki z Rafaelem Ansónem Oliartem w siedzibie MSiT.

Spotkanie ministra Witolda Bańki z Rafaelem Ansónem Oliartem w siedzibie MSiT.

Foto: materiały prasowe

Rafael Ansón Oliart to wyjątkowy autorytet w świecie kulinarnym – honorowy prezydent Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej, prezydent Europejskiej Akademii Gastronomicznej, prezydent Królewskiej Hiszpańskiej Akademii Gastronomicznej i założyciel prestiżowego rankingu The World's 50 Best Restaurants by San Pellegrino, pozycjonującego najlepsze restauracje świata. Jego obecność w Polsce związana jest z rozwojem Europejskiej Akademii Gastronomicznej, której sekretariat generalny zlokalizowany jest w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Celem spotkania, w którym uczestniczyli także Maciej Dobrzyniecki, prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej, i Alicja Omięcka, dyrektor generalna w Ministerstwie Sportu i Turystyki, było omówienie rosnącego znaczenia turystyki gastronomicznej i jej wpływu na gospodarkę kraju oraz przedstawienie koncepcji Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, których ważnym elementem jest właśnie turystyka kulinarna.

- Polska sztuka kulinarna ma wielowiekową tradycję, z której jesteśmy dumni. Chcemy promować Polskę jako kraj atrakcyjny pod względem geograficznym, historycznym, ale także różnorodny kulturowo i kulinarnie. Spotkanie z tak wybitnym autorytetem, który zajmuje się propagowaniem kultury gastronomicznej na świecie jest ważnym doświadczeniem dla resortu odpowiedzialnego za turystykę – mówi minister Witold Bańka, cytowany w komunikacie prasowym.

- Jeszcze dwadzieścia lat temu żaden z turystów nie przyjeżdżał do Hiszpanii ze względu na kulinaria. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. W minionym roku Hiszpanię odwiedziło ponad 75 milionów turystów, z czego aż 15 procent stanowiły osoby, które przyjechały do nas właśnie w celu poznania sztuki kulinarnej - mówi Rafael Ansón Oliart, cytowany w komunikacie MSiT. Podkreśla, że istnieją trzy główne powody, które wpływają na rozwój turystyki kulinarnej, a zarazem zachęcają do odwiedzenia Hiszpanii. Należą do nich: wyjątkowe i oryginalne spożywcze produkty bazowe, tradycyjna kuchnia i przepisy oraz gościnność. Jego zdaniem również Polska ma wszystkie te atrybuty, więc może śmiało walczyć o gości stawiających na turystykę kulinarną.

- Do promocji turystyki kulinarnej niezbędne są odpowiednie narzędzia. We współczesnym świecie jest to oczywiście internet. Planujemy stworzyć w sieci europejski portal kulinarny, w którym „polskie smaki" będą zajmować ważne miejsce – zapowiada Rafael Ansón Oliart.

Zdaniem Witolda Bańki przedstawiony projekt doskonale wpisuje się w ministerialną wizję promocji turystyki kulinarnej i koncepcję Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych.

- Zależy nam, aby udział turystyki w gospodarce krajowej regularnie wzrastał, a rozwój turystyki kulinarnej to jeden z ciekawych pomysłów na to – uważa Bańka.

Rafael Ansón Oliart to wyjątkowy autorytet w świecie kulinarnym – honorowy prezydent Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej, prezydent Europejskiej Akademii Gastronomicznej, prezydent Królewskiej Hiszpańskiej Akademii Gastronomicznej i założyciel prestiżowego rankingu The World's 50 Best Restaurants by San Pellegrino, pozycjonującego najlepsze restauracje świata. Jego obecność w Polsce związana jest z rozwojem Europejskiej Akademii Gastronomicznej, której sekretariat generalny zlokalizowany jest w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Celem spotkania, w którym uczestniczyli także Maciej Dobrzyniecki, prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej, i Alicja Omięcka, dyrektor generalna w Ministerstwie Sportu i Turystyki, było omówienie rosnącego znaczenia turystyki gastronomicznej i jej wpływu na gospodarkę kraju oraz przedstawienie koncepcji Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, których ważnym elementem jest właśnie turystyka kulinarna.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek