Polska promocja od kuchni

O możliwościach promocji kraju za pośrednictwem jego tradycji kulinarnych rozmawiał dziś minister sportu i turystyki Witold Bańka z Rafaelem Ansónem Oliartem, honorowym prezydentem Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej

Publikacja: 31.03.2017 15:36

Spotkanie ministra Witolda Bańki z Rafaelem Ansónem Oliartem w siedzibie MSiT.

Spotkanie ministra Witolda Bańki z Rafaelem Ansónem Oliartem w siedzibie MSiT.

Foto: materiały prasowe

Rafael Ansón Oliart to wyjątkowy autorytet w świecie kulinarnym – honorowy prezydent Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej, prezydent Europejskiej Akademii Gastronomicznej, prezydent Królewskiej Hiszpańskiej Akademii Gastronomicznej i założyciel prestiżowego rankingu The World's 50 Best Restaurants by San Pellegrino, pozycjonującego najlepsze restauracje świata. Jego obecność w Polsce związana jest z rozwojem Europejskiej Akademii Gastronomicznej, której sekretariat generalny zlokalizowany jest w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Celem spotkania, w którym uczestniczyli także Maciej Dobrzyniecki, prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej, i Alicja Omięcka, dyrektor generalna w Ministerstwie Sportu i Turystyki, było omówienie rosnącego znaczenia turystyki gastronomicznej i jej wpływu na gospodarkę kraju oraz przedstawienie koncepcji Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, których ważnym elementem jest właśnie turystyka kulinarna.

- Polska sztuka kulinarna ma wielowiekową tradycję, z której jesteśmy dumni. Chcemy promować Polskę jako kraj atrakcyjny pod względem geograficznym, historycznym, ale także różnorodny kulturowo i kulinarnie. Spotkanie z tak wybitnym autorytetem, który zajmuje się propagowaniem kultury gastronomicznej na świecie jest ważnym doświadczeniem dla resortu odpowiedzialnego za turystykę – mówi minister Witold Bańka, cytowany w komunikacie prasowym.

- Jeszcze dwadzieścia lat temu żaden z turystów nie przyjeżdżał do Hiszpanii ze względu na kulinaria. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. W minionym roku Hiszpanię odwiedziło ponad 75 milionów turystów, z czego aż 15 procent stanowiły osoby, które przyjechały do nas właśnie w celu poznania sztuki kulinarnej - mówi Rafael Ansón Oliart, cytowany w komunikacie MSiT. Podkreśla, że istnieją trzy główne powody, które wpływają na rozwój turystyki kulinarnej, a zarazem zachęcają do odwiedzenia Hiszpanii. Należą do nich: wyjątkowe i oryginalne spożywcze produkty bazowe, tradycyjna kuchnia i przepisy oraz gościnność. Jego zdaniem również Polska ma wszystkie te atrybuty, więc może śmiało walczyć o gości stawiających na turystykę kulinarną.

- Do promocji turystyki kulinarnej niezbędne są odpowiednie narzędzia. We współczesnym świecie jest to oczywiście internet. Planujemy stworzyć w sieci europejski portal kulinarny, w którym „polskie smaki" będą zajmować ważne miejsce – zapowiada Rafael Ansón Oliart.

Zdaniem Witolda Bańki przedstawiony projekt doskonale wpisuje się w ministerialną wizję promocji turystyki kulinarnej i koncepcję Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych.

- Zależy nam, aby udział turystyki w gospodarce krajowej regularnie wzrastał, a rozwój turystyki kulinarnej to jeden z ciekawych pomysłów na to – uważa Bańka.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont