W wypadku, kiedy nie będzie możliwe zarezerwowanie wyjazdu w ramach zakontraktowanego kontyngentu miejsc, Centrum Wsparcia (Support Center) TUI pomoże agentom znaleźć dla ich klientów podobną ofertę. W tym celu pracownicy touroperatora sprawdzą możliwość wyjazdu w tym samym terminie, ale do innego hotelu tej samej sieci lub o podobnym standardzie, ewentualnie przygotują propozycję wypoczynku w innym terminie. W dalszym kroku biuro przedstawi ofertę klientowi. Jeśli klient się zgodzi na proponowane rozwiązanie zastępcze, agent wprowadzi zmiany do rezerwacji w systemie.
Jak informuje portal „Touristik Aktuell", touroperator zdecydował się wprowadzić nową usługę w odpowiedzi na sugestie sieci agencyjnej. Przed ostatecznym wdrożeniem rozwiązania TUI prowadziło przez rok testy, które pokazały, że w wypadku tras średniego zasięgu 40 procent klientów decydowało się na zakup alternatywnej oferty.