Przychody ze sprzedaży Grupy Rainbow Tours w 2016 roku wyniosły 1,202 miliarda złotych. Były większe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln złotych, czyli o prawie 8 procent.
Jak podaje Grupa Rainbow, która podsumowała w raporcie giełdowym swoje osiągnięcia w 2016 roku, najbardziej, bo o 15,9 procent, urosły przychody wiodącej jej spółki, czyli biura podróży Rainbow. W 2016 roku miało ono 330,3 tysięcy klientów. To o 10,1 procent więcej niż w roku 2015 (300,26 tys. ludzi). W tym w sezonie letnim z biurem pojechało 260,6 tys. osób, a w zimowym (razem z podróżami egzotycznymi) 60,7 tysiąca.
Zarazem spadły zyski firmy. O ile w 2015 roku wyniosły 38,9 miliona złotych przed opodatkowaniem, o tyle w 2016 roku 34,2 miliona złotych, o 12 procent mniej.
Spółka rozwijała w minionym roku sieć własnych salonów sprzedaży - otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ich liczbę do 105. Trzynaście takich sklepów, które działały dotąd przy głównych ulicach miast, biuro podróży przeniosło do centrów handlowych.
W uzyskaniu dobrego wyniku rocznego pomogły wyniki - rzecznik prasowy spółki nazywa je wręcz "imponującymi" - czwartego kwartału (oferta zimowo-egzotyczna). Z oferty Rainbow skorzystało wtedy 31 tys. ludzi, co stanowi wzrost o 34,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż podróży do Kenii (wzrost liczby klientów o 150 procent), na Wyspy Kanaryjskie (wzrost o 71 procent), na Kubę (wzrost o 25 procent), do Wietnamu (wzrost o 18 procent) i Meksyku (wzrost o 9 procent).