Rainbow: Rok z 16-procentowym plusem

1,2 miliarda złotych przychodów, 330 tysięcy klientów, 34 miliony złotych zysku, 15 nowych punktów sprzedaży - to najważniejsze wyniki Grupy Rainbow uzyskane w zeszłym roku

Publikacja: 02.03.2017 09:58

Rainbow: Rok z 16-procentowym plusem

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Rainbow Tours w 2016 roku wyniosły 1,202 miliarda złotych. Były większe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln złotych, czyli o prawie 8 procent.

Jak podaje Grupa Rainbow, która podsumowała w raporcie giełdowym swoje osiągnięcia w 2016 roku, najbardziej, bo o 15,9 procent, urosły przychody wiodącej jej spółki, czyli biura podróży Rainbow. W 2016 roku miało ono 330,3 tysięcy klientów. To o 10,1 procent więcej niż w roku 2015 (300,26 tys. ludzi). W tym w sezonie letnim z biurem pojechało 260,6 tys. osób, a w zimowym (razem z podróżami egzotycznymi) 60,7 tysiąca.

Zarazem spadły zyski firmy. O ile w 2015 roku wyniosły 38,9 miliona złotych przed opodatkowaniem, o tyle w 2016 roku 34,2 miliona złotych, o 12 procent mniej.

Spółka rozwijała w minionym roku sieć własnych salonów sprzedaży - otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ich liczbę do 105. Trzynaście takich sklepów, które działały dotąd przy głównych ulicach miast, biuro podróży przeniosło do centrów handlowych.

W uzyskaniu dobrego wyniku rocznego pomogły wyniki - rzecznik prasowy spółki nazywa je wręcz "imponującymi" - czwartego kwartału (oferta zimowo-egzotyczna). Z oferty Rainbow skorzystało wtedy 31 tys. ludzi, co stanowi wzrost o 34,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż podróży do Kenii (wzrost liczby klientów o 150 procent), na Wyspy Kanaryjskie (wzrost o 71 procent), na Kubę (wzrost o 25 procent), do Wietnamu (wzrost o 18 procent) i Meksyku (wzrost o 9 procent).

Jak podkreśla rzecznik Rainbow Radomir Świderski, dobre wyniki biura podróży udało się osiągnąć mimo wielu zdarzeń na świecie i w kraju, mających niekorzystnych wpływ na turystykę. Zalicza do nich zmiany polityczne w Polsce, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 w Paryżu, igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro, zamachy terrorystyczne i zamieszanie wokół Brexitu. - Nasze wyniki dowodzą, że prowadzimy stabilną działalność o bardzo solidnych podstawach, która broni się atrakcyjną, szeroką ofertą, mocną marką, dobrą polityką cenową i efektywnie zorganizowaną siecią dystrybucyjną - komentuje Świderski.

Kierownictwo Grupy Rainbow jest zadowolone z wyników pozostałych swoich spółek. - Okazuje się, że inwestycja w segment hotelowy przyniosła oczekiwane wyniki finansowe. Spółka White Olive miała 3,7 miliona złotych przychodu, a jej zysk netto, 300 tysięcy złotych, był zgodny z oczekiwaniami. Z usług hotelu grupy skorzystało około 4 tysięcy klientów - wyjaśnia Świderski.

White Olive zamierza zainwestować w tym roku 12 milionów dolarów w kolejny hotel. Formalności nabycia gruntu w Grecji będą zakończone na przełomie kwietnia i maja, a budowa rozpocznie się w czwartym kwartale. Ma to być pięciogwiazdkowy kompleks mieszczący 220 pokojów oraz restauracje, bary, baseny, urządzenia sportowe, siłownię i spa.

W 2016 roku Rainbow zmienił nazwę spółki Portal Turystyczny na My Way by Rainbow. Prowadzi ona portal do tzw. "dynamicznego pakietowania". W My Way wyszukiwanie lotów i hoteli jest ze sobą połączone, a docelowo obejmować ma także ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, transfery z lotniska do hotelu i szereg usług towarzyszących jak bilety do teatrów czy na różnego rodzaju eventy. Klient może kupić cały pakiet lub tylko niektóre usługi. System uruchomiono czerwcu 2016 roku.

W czwartym kwartale 2016 roku firma zmieniła też nazwę spółki ABC Świat Podróży na Rainbow Incentive & Incoming. Ma się ona specjalizować oferowaniu różnego rodzaju imprezy motywacyjnych dla firm, a także imprez w Polsce dla klientów zagranicznych. Grupa szacuje, że spółka w 2017 roku przyniesie około 20 mln złotych przychodu przy podobnej rentowności jak touroperator Rainbow.

Przychody ze sprzedaży Grupy Rainbow Tours w 2016 roku wyniosły 1,202 miliarda złotych. Były większe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln złotych, czyli o prawie 8 procent.

Jak podaje Grupa Rainbow, która podsumowała w raporcie giełdowym swoje osiągnięcia w 2016 roku, najbardziej, bo o 15,9 procent, urosły przychody wiodącej jej spółki, czyli biura podróży Rainbow. W 2016 roku miało ono 330,3 tysięcy klientów. To o 10,1 procent więcej niż w roku 2015 (300,26 tys. ludzi). W tym w sezonie letnim z biurem pojechało 260,6 tys. osób, a w zimowym (razem z podróżami egzotycznymi) 60,7 tysiąca.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek