W ruchu międzynarodowym, odprawiono 826,6 tys. ludzi – o 25,7 procent więcej niż w 2016 r., a w ruchu krajowym 136,1 tys. pasażerów - o 69,7 procent więcej niż rok temu.

- Te wyniki są konsekwencją polityki portu nastawionej na obsługę ruchu przesiadkowego, który nie tylko optymalizuje strukturę ruchu pasażerskiego, ale przekłada się również bezpośrednio na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Szacujemy, że w tym roku odprawimy ponad 14 mln pasażerów – mówi dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, zarządzającego Lotniskiem Chopina w Warszawie Mariusz Szpikowski

Warszawskie lotnisko obsługuje obecnie 38 procent ruchu pasażerskiego w Polsce. 36 linii lotniczych oferuje stąd 114 regularnych połączeń do 47 krajów na świecie na 3 kontynentach. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów.