Do promocji Niemiec powinna dokładać się branża

Przedsiębiorcy turystyczni muszą więcej łożyć na działania Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), uważa Federalny Trybunał Obrachunkowy, i wzywa do przygotowania nowej koncepcji podziału kosztów ponoszonych na promocję turystyczną

Publikacja: 09.12.2016 05:38

Do promocji Niemiec powinna dokładać się branża

Foto: Materiały promocyjne

W ocenie wydatków przygotowanej przez Niemiecki Federalny Trybunał Obrachunkowy pojawiły się dość zaskakujące dla tamtejszych przedsiębiorców wnioski. Instytucja ta uważa bowiem, że w finansowanie działań promujących kraj jako atrakcyjnego kierunku turystycznego, powinna mocniej włączyć się branża turystyczna.

Obecnie Ministerstwo Gospodarki i Energii, które w Niemczech odpowiada za turystykę, łoży na DZT 30 milionów euro rocznie. „Choć turystyka przyjazdowa do Niemiec bije kolejne rekordy, branża ma jedynie 2,5-procentowy udział w finansowaniu (promocji). DZT nie wykorzystuje wszystkich możliwości pozyskania dodatkowych przychodów. Federalny Trybunał Obrachunkowy oczekuje od ministerstwa nowej koncepcji finansowania DTZ" – czytamy w dokumencie. Według trybunału, DZT powinno podnieść składki członkowskie, a budżet państwa zmniejszyć zaangażowanie finansowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"