CPK szansą dla całego regionu

Centralny Port Komunikacyjny przyciąga uwagę biznesu z całego świata, w tym ze Stanów Zjednoczonych, który liczy na możliwość inwestowania - mówi wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger

Publikacja: 11.09.2019 14:30

Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger

Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger

Foto: PAP

Krzysztof Senger wziął udział w panelu dyskusyjnym „Centralny Port Komunikacyjny jako strategiczny projekt infrastrukturalny w Europie Środkowo-Wschodniej i szansa na intensyfikację relacji polsko-amerykańskich". - Centralny Port Komunikacyjny powstanie dopiero za kilka lat, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że generuje duże zainteresowanie ze strony inwestorów zagranicznych, którzy wcześniej nie patrzyli na Polskę jako potencjalne miejsce do lokowania środków - mówił.

Dotąd w Polsce nie było takich aktywów infrastrukturalnych, choć nasz kraj jest atrakcyjnym punktem na mapie Europy Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o tworzenie przez zagranicznych inwestorów nowych przedsiębiorstw (tzw. greenfieldów) produkcyjnych czy usługowych. - Pomysł wybudowania Centralnego Portu Komunikacyjnego spowodował zwiększenie atrakcyjności Polski dla innej klasy inwestorów niż do tej pory obserwowaliśmy. Pamiętajmy, że największym inwestorem są u nas Stany Zjednoczone, które również łakomie patrzą na ten projekt. Ale też państwa azjatyckie, które mają wielkie doświadczenia z tego typu projektami, wiedzą, jak nimi zarządzać, są zainteresowane - mówił Senger.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje