Nowa oferta dostępna jest od 9 września i dotyczy ekspresów: zarówno tych „zwykłych" (EIC), jak również premium, czyli pendolino (EIP).
Karnety nie są dostępne przez internet: można je kupić tylko w kasach. Przed każdym przejazdem należy je podbić w kasie lub u konduktora w pociągu. Pasażer otrzymuje w kasie bezpłatną miejscówkę.
Karnety nie są imienne, można je przekazywać innym osobom – członkom rodziny, znajomym, współpracownikom w firmie. Ważne są przez trzy miesiące od dnia wydania lub daty wskazanej przez kupującego.
Polityka intensywnych promocji w pociągach Intercity skutkuje, bo W lipcu w komunikacji krajowej pociągami przewoźnika podróżowało o ponad 640 tys. pasażerów więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Oznacza to wzrost frekwencji o prawie 27 proc. - Liczymy na udane drugie półrocze i osiągnięcie wyznaczonego na ten rok celu - przewiezienia 30 milionów klientów - zapowiada prezes PKP Intercity, Jacek Leonkiewicz. Lipiec był także siódmym miesiącem wzrostu z rzędu.
Te wyniki radykalną zmianę w spółce, bo jeszcze ubiegły rok był dla niej fatalny. W roku 2014 Intercity przewiozło swoimi pociągami niecałe 24,2 mln pasażerów, o prawie 5 milionów mniej niż w roku 2013. Spadek frekwencji ciągnie się zresztą dłużej. Trudno się dziwić, bo kolej przegrywała drogimi biletami, długimi czasami podróży, fatalnymi warunkami w pociągach. Dopiero od grudnia to się zaczyna zmieniać. Co ciekawe, największy wzrost frekwencji notują pociągi ekspresowe.