Szybka kolej Frankfurt - Londyn poczeka

Deutsche Bahn odłożyła realizację połączenia z Frankfurtu do Londynu superszybką koleją. Skupi się teraz na szlakach do Brukseli i Paryża

Publikacja: 19.02.2014 16:57

Szybka kolej Frankfurt - Londyn poczeka

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Niemiecki przewoźnik miał nadzieję uruchomić to połączenie w ubiegłym roku i zapowiadał, że trasę 640 km będzie można przejechać w ciągu 5 godzin, ale pod koniec 2012 r. przesunął termin do 2016 r., gdy odroczono realizację zamówienia 16 składów ICE Siemensa za 500 mln euro.

- Nie zrezygnowaliśmy całkowicie z naszego zamiaru kursowania do Londynu, ale teraz skupiamy się na uruchomieniu połączeń do Brukseli i Paryża - powiedział szef produkcji w dziale połączeń dalekobieżnych w DB Andreas Busemann podczas podróży z dziennikarzami z Frankfurtu do Kolonii nowym składem ICE 3. - Kiedy to będziemy mieć, zastanowimy się, czy i kiedy będziemy kursować do Londynu - dodał.

Siemens dostarczył dotąd cztery składy ICE, dalsze cztery są spodziewane pod koniec marca, a reszta zostanie przekazana po uzyskaniu certyfikatu do użytkowania ich w Belgii i Francji.

- Nikt z nas nie spodziewał się tak poważnych problemów z certyfikacją, a tymczasem zmieniły się warunki prowadzenia działalności - powiedział Busemann podając przykład podwyżek francuskich stawek za korzystanie z torowisk i ostrą konkurencję.

Usługi kolejowe przez kanał świadczy Eurostar, w którym większość udziałów ma państwowa kolej francuska SNCF. Eurostar także zamierza uruchomić w najbliższych latach bezpośrednie połączenia z Londynu do Frankfurtu i Kolonii, kiedy tylko otrzyma od Siemensa zamówione składy.

Dla wyrównania strat spowodowanych zwłoką w dostawach Siemens zapowiedział przekazanie Deutsche Bahnowi jednego dodatkowego składu ICE 3 bezpłatnie, prowadzi też rozmowy o możliwej dalszej kompensacie. Szef działu szybkiego i regionalnego taboru szynowego w Siemensie, Juergen Wilder wyjaśnił, że rozmowy z DB są konstruktywne, ale nie chciał powiedzieć, ile potrwają, ani podać szczegółów o dalszych formach kompensaty.

Niemiecki przewoźnik miał nadzieję uruchomić to połączenie w ubiegłym roku i zapowiadał, że trasę 640 km będzie można przejechać w ciągu 5 godzin, ale pod koniec 2012 r. przesunął termin do 2016 r., gdy odroczono realizację zamówienia 16 składów ICE Siemensa za 500 mln euro.

- Nie zrezygnowaliśmy całkowicie z naszego zamiaru kursowania do Londynu, ale teraz skupiamy się na uruchomieniu połączeń do Brukseli i Paryża - powiedział szef produkcji w dziale połączeń dalekobieżnych w DB Andreas Busemann podczas podróży z dziennikarzami z Frankfurtu do Kolonii nowym składem ICE 3. - Kiedy to będziemy mieć, zastanowimy się, czy i kiedy będziemy kursować do Londynu - dodał.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek