20 milionów złotych na promocję oscypka

Rusza kampania promocyjna polskich produktów regionalnych. Okazją do jej inauguracji stały się warszawskie targi gastronomiczne EuroGastro

Publikacja: 20.03.2013 13:21

Program „Trzy znaki smaku" będzie kosztować ponad 20 mln złotych, ale w połowie sfinansuje go Unia Europejska. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, ruszała oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

- Restauracje mogą stać się jednym z najważniejszych miejsc sprzedaży i promocji produktów regionalnych w Polsce – zaznacza Kondraciuk.

Do korzystania z unijnych znaków trzeba także przekonać polskich producentów. Komisja Europejska zarejestrowała już wprawdzie 36 produktów regionalnych z Polski. Daje nam to miejsce w pierwszej dziesiątce krajów UE.

Niestety, do tej pory regionalne specjały z unijnymi znakami nie zdobyły krajowego rynku. Powód? Sama rejestracja w Brukseli nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Aby korzystać ze znaku, trzeba poddać się kontroli i uzyskać świadectwo wydawane przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych lub prywatną jednostkę certyfikującą.

- Nie wszyscy producenci, którzy mogliby korzystać z unijnych znaków, poddają się certyfikacji – mówi Piotr Kondraciuk. – Brakuje im także wiedzy na temat marketingu i współpracy z handlowcami. Dlatego planujemy cykl spotkań, na których będziemy informować ich o tych kwestiach – dodaje.

W kolejnych dwóch latach trwania kampanii, gdy zwiększy się oferta produktów regionalnych w sklepach, jej autorzy chcą  dotrzeć z akcją informacyjną do konsumentów.

- Planujemy działania w mediach, m.in. prezentowanie produktów regionalnych w programach kulinarnych – zapowiada Kondraciuk.

Program „Trzy znaki smaku" będzie kosztować ponad 20 mln złotych, ale w połowie sfinansuje go Unia Europejska. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, ruszała oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive