Nasz dreamliner nie był popsuty! (wideo)

Prawie każdy z 66 dreamlinerów, które dotychczas oddał liniom lotniczym Boeing, miał mniejsze lub większe usterki

Publikacja: 29.11.2012 19:26

Nasz dreamliner nie był popsuty! (wideo)

Foto: materiały prasowe

Konieczność wyregulowania podwozia wyłączyła na krótko pierwszegod reamlinera LOT-u ze  szkoleniowych lotów po Polsce. Usterka została usunięta i najnowocześniejsza maszyna polskiego przewoźnika w tym tygodniu wykona ponad 20 lotów szkoleniowych.

— Niezbędne okazało się wyregulowanie niewielkiego podzespołu - mówi „Rzeczpospolitej" rzecznik LOT-u Leszek Chorzewski. — To nie jest żadna awaria - denerwuje się. - Nasz dreamliner się nie popsuł!

— Nie ma sensu się przejmować takimi drobiazgami jak regulowanie podwozia. My mieliśmy podobne kłopoty  jak LOT. Równie intensywnie szkoliliśmy pilotów na początku - uspokaja Shinichiro Ito, prezes japońskiej linii All Nippon Airways, która w swojej flocie ma już 16 dreamlinerów i w ciągu 13 miesięcy od odebrania pierwszego egzemplarza przewiozła nimi 1,8 mln pasażerów.

Prezes Ito nie może się nachwalić tej maszyny. - Znacznie łatwiej jest sprzedać bilety, kiedy na trasę wchodzi ten samolot. Średnio wypełnienie jest wówczas o 7 punktów procentowych większe niż, kiedy tę samą trasę obsługuje np. boeing 777. Nie 81, ale 88 procent. To bardzo dużo - mówi.

— To prawda, były usterki. A to okna nie przyciemniały się całkowicie, a to występowały drobne kłopoty, które usuwaliśmy sami, nawet bez konieczności sprowadzania podzespołów, tylko konsultując się z mechanikami Boeinga. To wszystko już minęło. Mamy już szesnaście B787 i jest to maszyna, na którą warto było czekać - opowiada prezes japońskiej linii.

Znacznie poważniejsze problemy miała pierwsza linia afrykańska, która już lata dreamlinerami - Ethiopian Airlines. W pierwszym dreamlinerze popsuł się silnik wyprodukowany przez GE. — Trzeba było wymienić silnik - mówi „Rz" Tewolde Gebremariam. Ethiopian lata dzisiaj dreamlinerami na trasach z Addis Abeby do Frankfurtu.— Musimy czymś zwabić Europejczyków, którzy coraz mniej chętnie latają. Ale może pokażemy tę maszynę szerzej w samej Afryce. Może polecimy do Lusaki? - zastanawia się Gebremariam.

LOT sprzedaje bilety na rejsy dreamlinerem o kilkaset złotych drożej, niż kasował na tych samych trasach, gdy loty wykonywały B767. Tylko klasa biznes ma być zdecydowanie droższa. Co ciekawe, ani Ethiopian, ani ANA, ani United nie podniosły cen na loty dreamlinerem. — Na razie jeszcze nie mamy stałych tras, które ten typ samolotów będzie obsługiwać. Wiem jednak, że nasi pasażerowie przekładają daty podróży, kiedy dowiadują się, że mają szansę polecieć B787- mówi „Rz" Nicolas Britton, wiceprezes United. Amerykanie odebrali swojego pierwszego B787 nieco ponad tydzień przed LOT-em. — Nie mamy na szczęście żadnych kłopotów. United, tak samo jak LOT, w ciągu najbliższych kilku tygodni odbierze kolejnego dreamlinera. A potem jeszcze 48 takich maszyn. — Bardzo żałuję, że nie miałem czasu jeszcze nim lecieć - narzeka Nicolas Britton.

B787 odebrała jeszcze druga, co do wielkości, linia japońska JAL oraz indyjska Air India. Hindusi także mieli kłopoty z silnikami GE. Maszyna LOT-u ma zamontowane silniki Rolls-Royce Trent 1000.

Epokowe wydarzenie: mamy samolot!

Konieczność wyregulowania podwozia wyłączyła na krótko pierwszegod reamlinera LOT-u ze  szkoleniowych lotów po Polsce. Usterka została usunięta i najnowocześniejsza maszyna polskiego przewoźnika w tym tygodniu wykona ponad 20 lotów szkoleniowych.

— Niezbędne okazało się wyregulowanie niewielkiego podzespołu - mówi „Rzeczpospolitej" rzecznik LOT-u Leszek Chorzewski. — To nie jest żadna awaria - denerwuje się. - Nasz dreamliner się nie popsuł!

Pozostało 87% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek