We wtorek Accor poinformował o planach rebrandingu swego segmentu ekonomicznego. Celem tych działań jest większa rozpoznawalność hoteli tej grupy, a także przyspieszenie ekspansji sieci.

Ibis podzieli się na trzy podmarki: Ibis (hotele, które obecnie działają pod tą marką), Ibis Style (obecne hotele All Seansons) oraz Ibis Budget (hotele Etap). Po rebrandingu marka Ibis liczyć będzie 1227 hoteli w Europie z 118,7 tys. pokoi. Na całym świecie Ibisów będzie 1481.

Zmiany obejmą także Orbis, który obecnie ma 10 Ibisów i 8 Etapów. Polska spółka hotelarska będzie chciała powiększać ekonomiczna sieć także o hotele niezależne, które przyłączałyby się do niej na zasadzie franczyzy. O hotele franczyzowe powiększać będzie się także marka z wyższego segmentu - Mercure.

Orbis planuje też wznowienie budowy dwóch hoteli ekonomicznych w Krakowie. Tę inwestycję zatrzymał kryzys ekonomiczny. Podobne dwa hotele budowane są w Warszawie.