Turcja szuka sobie nowego logo

Ministerstwo Turystyki Turcji ogłosiło przetarg na stworzenie nowego logo i hasła promocyjnego. Poza tym, że nie może kojarzyć się z żadnym już istniejącym, musi być czytelne w 32 językach

Publikacja: 17.12.2018 07:30

W obecne logo Turcji wpisany jest jeden z symboli kraju - tulipan. Na zdjęciu stoisko Turcji na tego

W obecne logo Turcji wpisany jest jeden z symboli kraju - tulipan. Na zdjęciu stoisko Turcji na tegorocznych Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw.

Foto: Filip Frydrykiewicz

Turcja chce wykorzystać nowy motyw do promowania turystyki i kultury kraju, donosi dziennik „Hurriyet Daily". Oznacza to, że pożegna się ze stosowanym obecnie tulipanem i kampanią „Turkey Home", która była prowadzona przez ostatnich pięć lat. Nowy symbol ma być prosty, klarowny i unikatowy, a także zrozumiały dla osób z różnych krajów, by mógł być stosowany w 32 językach.

Ministerstwo ogłosiło przetarg na przygotowanie nowej identyfikacji marki, logo i sloganu. W ten sposób chce przejść od wizerunku kraju tradycyjnego do nowoczesnego. Za pomysłem stoi nowy dyrektor do spraw promocji Timuçin Güler, który chce odświeżyć strategię promocji. Plan działania obejmie nie tylko opracowanie głównej kampanii, ale też pobocznych, promujących różne oblicza Turcji, jako kierunku turystycznego atrakcyjnego dla wielu grup podróżnych. Plan zakłada opracowanie czterech spotów telewizyjnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"