ABTA: Klienci muszą znać zakres ochrony

Jasna informacja o ochronie przy upadłości linii lotniczej i równe traktowanie wszystkich klientów to postulaty brytyjskiej organizacji ABTA do rządu, który ma stworzyć procedury na taką okoliczność

Publikacja: 08.06.2018 08:12

ABTA: Klienci muszą znać zakres ochrony

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii upadł duży przewoźnik i organizator wyjazdów wakacyjnych Monarch Travel Group. Klienci, którzy wykupili bilety bezpośrednio w należącej do tej grupy linii lotniczej, nie byli objęci ochroną i stracili pieniądze.

Brytyjski rząd zapewnił jedynie powroty, tym którzy byli za granicą. Teraz postanowił stworzyć procedury na wypadek wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości. Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (Association of British Travel Agents, ABTA) wielokrotnie podkreślała, że sposób zabezpieczenia podróżnych nijak ma się do sposobu, w jaki rezerwują oni wyjazdy.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"