Advertisement
Czujesz jak ogarnia Cię jednocześnie wściekłość i bezradność. Myślisz – to na pewno pomyłka. Okazuje się jednak, że Twój samolot faktycznie nie odleci, a ty zostaniesz tu, na lotnisku. Nie wrócisz do domu, nie polecisz na ważne spotkanie biznesowe, nie poczujesz długo wyczekiwanego rozgrzanego piasku pod stopami, nie zobaczysz swojej rodziny. Wszystko to spowodowało jedno niewdzięczne słowo.
W takim przypadku szukasz rozwiązania, prosisz obsługę o wyjaśnienia, pytasz o należne Ci prawa – a z tymi warto się zapoznać również indywidualnie. Dlaczego?
Odwołany lot? Wbrew pozorom możesz w takiej sytuacji zyskać.
Przede wszystkim, o czym głośno się nie mówi, przewoźnik ma obowiązek zaproponować inny termin podróży lub zwrot kosztów równowartością odpowiadający cenie zakupionego biletu. Niezależnie od tego, powinien także w określonych sytuacjach wypłacić odszkodowanie. Jak je jednak otrzymać, aby nie było to trudne i stresujące? Wiedza o możliwości przysługiwania nawet do 600 euro za odwołany lot to pierwszy krok w tym kierunku.