Travelplanet: W 2017 roku first minute zamiast last minute

Powstanie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, wzrost zamożności Polaków i stosunkowy spokój w miejscach wakacyjnych sprzyjały temu, że turyści dużo częściej kupowali w 2017 roku wyjazdy na wakacje z wyprzedzeniem (first minute), niż czekając na wyprzedaże (last minute) – zauważa Travelplanet

Aktualizacja: 29.01.2018 22:22 Publikacja: 29.01.2018 16:39

Travelplanet: W 2017 roku first minute zamiast last minute

Foto: Filip Frydrykiewicz

ff

Znana sieć agentów turystycznych Travelplanet przygotowała „Raport podróżnika 2018", zawierający podsumowanie zeszłorocznej sprzedaży imprez turystycznych*. Liczba sprzedanych ofert przez Travelplanet wzrosła w porównaniu z rokiem 2016 o 40 procent. Zdaniem autorów oznacza to, że turyści coraz chętniej korzystają z ofert biur podróży a rezygnują z organizowania sobie wyjazdów na własną rękę. Po prostu przekonują się, że tak jest taniej i wygodniej. Wzrost jest też wynikiem - dodają - przekonywania się „coraz szerszych kręgów społecznych, że stać je na urlop z biurem podróży", co wynika ze wzrostu płac, „przeszło trzykrotnie większego od wzrostu średniej [ceny] rezerwacji".

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"