Ile za nocleg? To zależy od pogody

Profil klienta, lokalizacja, termin, a nawet pogoda będą uwzględniane przez sieć hoteli Melia przy określaniu cen noclegów

Publikacja: 26.07.2017 08:19

fot. melia.com

fot. melia.com

Foto: Materiały promocyjne

Prezes hiszpańskiej sieci hoteli Melia Gabriel Escarrer Jaume zapowiedział, że wykorzystując dane o klientach (big data) firma będzie podawać każdemu z nich inny koszt pobytu. Dynamiczne ceny mają pojawić się już w 2018 roku - podaje portal Travelnews, powołując się rozmowę hotelarza z magazynem "Preferente".

Jaume chce oprzeć politykę sprzedaży na trzech filarach: zbieraniu danych, profilowaniu klientów i opracowywaniu indywidualnych cen. Innymi słowy, sieć zamierza wprowadzić w życie dynamiczne ceny, przy tworzeniu których brane będą pod uwagę przyzwyczajenia klientów przy robieniu zakupów w internecie, historia zapytań, wcześniejsze rezerwacje i wszystkie inne przydatne dane, m.in. dochody, status w klubach członkowskich w hotelach czy liniach lotniczych i przewidywana pogoda. Jak podaje Jaume, dzięki temu nie trzeba będzie dawać klientowi zniżek, ale będzie można zaproponować mu najwyższą cenę, jaką jest gotowy zapłacić.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego