Ile za nocleg? To zależy od pogody

Profil klienta, lokalizacja, termin, a nawet pogoda będą uwzględniane przez sieć hoteli Melia przy określaniu cen noclegów

Publikacja: 26.07.2017 08:19

fot. melia.com

fot. melia.com

Foto: Materiały promocyjne

Prezes hiszpańskiej sieci hoteli Melia Gabriel Escarrer Jaume zapowiedział, że wykorzystując dane o klientach (big data) firma będzie podawać każdemu z nich inny koszt pobytu. Dynamiczne ceny mają pojawić się już w 2018 roku - podaje portal Travelnews, powołując się rozmowę hotelarza z magazynem "Preferente".

Jaume chce oprzeć politykę sprzedaży na trzech filarach: zbieraniu danych, profilowaniu klientów i opracowywaniu indywidualnych cen. Innymi słowy, sieć zamierza wprowadzić w życie dynamiczne ceny, przy tworzeniu których brane będą pod uwagę przyzwyczajenia klientów przy robieniu zakupów w internecie, historia zapytań, wcześniejsze rezerwacje i wszystkie inne przydatne dane, m.in. dochody, status w klubach członkowskich w hotelach czy liniach lotniczych i przewidywana pogoda. Jak podaje Jaume, dzięki temu nie trzeba będzie dawać klientowi zniżek, ale będzie można zaproponować mu najwyższą cenę, jaką jest gotowy zapłacić.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10