Użytkownicy poprawiają Airbnb

Airbnb poprosił kilkudziesięciu gospodarzy lokali udostępnionych na portalu, by poprawili jego funkcjonalność

Publikacja: 08.06.2017 08:04

fot. airbnb.pl

fot. airbnb.pl

Foto: Materiały promocyjne

Właściciele lokali do wynajęcia skarżyli się, że korzystanie z portalu Airbnb nastręcza im niemałych trudności. Informacje pojawiające się na komputerze nie były spójne z tymi wyświetlanymi w telefonach, trudno było odnaleźć kalendarz, za to narzędzia, z których prawie nikt nie korzystał, zawsze były pod ręką. Firma zapowiedziała więc zmiany.

Żeby lepiej zrozumieć potrzeby swoich użytkowników, Airbnb zaprosił część z nich do siedziby koncernu w San Francisco. Tam na 40 kartach wypisano różne zadania - takie jak aktualizacja kalendarza, odpowiedź na zapytanie klienta, wizyta w centrum komunikacyjnym i tym podobne - które należało pogrupować i ułożyć w kolejności odpowiadającej ich wadze, od najistotniejszych do marginalnych. W efekcie okazało się, że - poza wspomnianą już aktualizacją kalendarza i skrzynką pocztową - kluczowa jest też funkcja poprawy oceny pobytu, czyli zbieranie opinii, ocen i porad.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"