Jak podaje Union Reiseversicherung (URV), przychody ze sprzedaży polis klientom indywidualnym wzrosły w 2016 roku o 54,8 procent, do 152,5 miliona euro. W samych Niemczech było to 51,9 miliona euro (wobec 31,2 miliona euro w 2015 roku), a w Wielkiej Brytanii i Irlandii wpływy z tego tytułu osiągnęły wartość 100,6 miliona euro (rok wcześniej: 67,3 miliona euro). 90,7 miliona euro (59,5 procent) przypadło na przychody z ubezpieczeń od kosztów rezygnacji. Wskaźnik szkody wyniósł 53,1 procent (w 2015 roku: 50,3 procent). Zysk netto osiągnął wartość 1,9 miliona euro (w zeszłym roku: 2 miliony euro). – Jesteśmy dumni, że mimo trudnej sytuacji geopolitycznej na świecie nasza podstawowa działalność dalej się rozwija – mówi Alexander Piwonski, kierownik sprzedaży w URV.
Według URV w zeszłym roku wzrosła sprzedaż polis ubezpieczeniowych przez pośredników turystycznych. Większą popularnością cieszą się zwłaszcza ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. URV wprowadził do ich warunków możliwość odstąpienia od umowy o organizację wyjazdu z powodu ataków terrorystycznych. Przy rezerwacji podróży do 31 marca 2017 roku, nawet, jeśli termin wyjazdu wykracza poza koniec marca, klienci kupujący polisę w biurach agencyjnych nie dopłacają za tę usługę.
URV powstał w 2001 roku jako wspólna platforma sprzedaży polis turystycznych publicznych towarzystw ubezpieczeniowych i kas oszczędnościowych.