Jak podała spółka, nowe połączenie do Kaliningradu będzie ona obsługiwała bombardierami Q400 sześć razy w tygodniu. LOT podkreśla, że połączenie do Kaliningradu zostało wyłonione w ramach programu Route Exchange, który pomaga ocenić potencjał nowych tras oraz ułatwia lotniskom i liniom lotniczym nawiązanie współpracy.
Z kolei nowe połączenie z Goeteborgiem ma wzmocnić pozycję LOT-u w krajach skandynawskich. Rejsy na trasie Warszawa-Goeteborg będą realizowane we współpracy z estońskim narodowym przewoźnikiem Nordica, co pozwoli na zwiększenie efektywności kosztowej, w tym kosztów nocowania załóg i bazowania samolotu. Od 28 sierpnia bombardiery CRJ-900 obsługiwane przez estońską linię będą wykonywać regularne połączenia na tej trasie sześć razy w tygodniu.
- Kaliningrad i Goeteborg to kolejne ważne pod względem biznesowym połączenia, dzięki którym lotnisko w Warszawie rozwija się jako miejsce przesiadek. Jesteśmy największym przewoźnikiem sieciowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zamierzamy wykorzystywać potencjał, jaki niesie wzrost ruchu w tym regionie - powiedział, cytowany w komunikacie, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT Adrian Kubicki.
Jak dodał, sam Obwód Kaliningradzki jest ostatnim regionem sąsiadującym z Polską, do którego LOT rozpoczyna regularne rejsy, spółka będzie w Kaliningradzie jedynym przewoźnikiem z Unii Europejskiej.
"W sezonie letnim 2017, poza Goeteborgiem i Kaliningradem, LOT po raz pierwszy poleci do Los Angeles, Astany, Puli, Podgoricy, a także wystartuje do Newarku i czterech portów regionalnych do stolicy Izraela. Ponadto, polski przewoźnik zwiększy częstotliwość połączeń w tygodniu na 25 trasach, w tym z Warszawy do Lwowa z 12 do 19, do Luksemburga z 6 do 11, do Wilna z 20 do 34, Odessy z 7 na 14, a także do Tokio, Seulu, Belgradu, Kiszyniowa, Charkowa, Kluż Napoki, Sofii, Budapesztu, Duesseldorfu, Londynu, Zadaru, Erywania czy Tallinna" - napisano w komunikacie.