Wycieczkowiec na breloczek

Carnival, armator statków wycieczkowych, zainstaluje na statkach czujniki, które pomogą pracownikom lepiej obsługiwać klientów w czasie rejsów

Aktualizacja: 24.01.2017 08:55 Publikacja: 24.01.2017 05:55

Wycieczkowiec na breloczek

Foto: Bloomberg

Jak informuje Associated Press, Carnival, właściciel statków wycieczkowych pływających  między innymi pod takimi markami jak Princess czy Holland America, zaprezentował rozwiązania, które jesienią tego roku pojawią się na statku "Regal Princess". Dzięki nowoczesnej technologii drzwi do kabiny będą otwierać się automatycznie, kiedy gość się do nich zbliży, a obsługa będzie mogła zaproponować pasażerowi jego ulubionego drinka, zanim on sam o niego poprosi.

Rozwiązania są już znane w innych branżach. W niektórych hotelach goście mogą otwierać pokoje za pomocą smartfonów, a przewoźnicy lotniczy odprawiają pasażerów na podstawie karty pokładowej wgranej do telefonu czy tabletu.

Rozwiązanie, z którego skorzysta Carnival, to system czujników zamontowanych w różnych miejscach statku, z jakimi komunikować się będzie breloczek wręczany każdemu pasażerowi. W sensory wyposażeni będą także pracownicy obsługi, którzy na tabletach odczytają informacje dotyczące poszczególnych gości. Sposobów zastosowania urządzenia jest wiele, obsługa może dzięki niemu przypomnieć pasażerowi, który właśnie wypoczywa na pokładzie, że za pięć minut zaczyna zajęcia z jogi. Może też zapytać pasażera, czy ma ochotę na ulubionego drinka. Dodatkowo, breloczek będzie wyświetlał drogę do kabiny, zostanie połączony również z systemem płatności, dzięki czemu klienci nie będą musieli nosić przy sobie portfela.

System ma być zabezpieczony przed nieprawidłowym wykorzystaniem. Według armatora nie ma możliwości, by ktoś wykorzystał breloczek należący do innego pasażera, ponieważ każde urządzenie będzie połączone z indywidualnym profilem pasażera. Obsługa będzie mogła sprawdzić po zdjęciu użytkownika breloczka. Jednocześnie urządzenie nie będzie zawierało żadnych danych wrażliwych.

Co ważne, tylko od gości będzie zależeć, w jakim stopniu zechcą wykorzystywać nowe rozwiązanie. Analiza ich stosunku do pomysłu i zakres korzystania będą podstawą do podjęcia decyzji o ewentualnym kontynuowaniu projektu. prezes Carnival Arnold Donald mówi, że ma nadzieję, że system zachęci klientów do ponownego zarezerwowania wycieczki. Jeśli się sprawdzi, zostanie zainstalowany także na innych jednostkach.

Firma dysponuje łącznie setką statków pływających pod dziesięcioma różnymi markami.

Jak informuje Associated Press, Carnival, właściciel statków wycieczkowych pływających  między innymi pod takimi markami jak Princess czy Holland America, zaprezentował rozwiązania, które jesienią tego roku pojawią się na statku "Regal Princess". Dzięki nowoczesnej technologii drzwi do kabiny będą otwierać się automatycznie, kiedy gość się do nich zbliży, a obsługa będzie mogła zaproponować pasażerowi jego ulubionego drinka, zanim on sam o niego poprosi.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Turystyka
Brate.com - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina