Jak informuje Associated Press, Carnival, właściciel statków wycieczkowych pływających między innymi pod takimi markami jak Princess czy Holland America, zaprezentował rozwiązania, które jesienią tego roku pojawią się na statku "Regal Princess". Dzięki nowoczesnej technologii drzwi do kabiny będą otwierać się automatycznie, kiedy gość się do nich zbliży, a obsługa będzie mogła zaproponować pasażerowi jego ulubionego drinka, zanim on sam o niego poprosi.
Rozwiązania są już znane w innych branżach. W niektórych hotelach goście mogą otwierać pokoje za pomocą smartfonów, a przewoźnicy lotniczy odprawiają pasażerów na podstawie karty pokładowej wgranej do telefonu czy tabletu.
Rozwiązanie, z którego skorzysta Carnival, to system czujników zamontowanych w różnych miejscach statku, z jakimi komunikować się będzie breloczek wręczany każdemu pasażerowi. W sensory wyposażeni będą także pracownicy obsługi, którzy na tabletach odczytają informacje dotyczące poszczególnych gości. Sposobów zastosowania urządzenia jest wiele, obsługa może dzięki niemu przypomnieć pasażerowi, który właśnie wypoczywa na pokładzie, że za pięć minut zaczyna zajęcia z jogi. Może też zapytać pasażera, czy ma ochotę na ulubionego drinka. Dodatkowo, breloczek będzie wyświetlał drogę do kabiny, zostanie połączony również z systemem płatności, dzięki czemu klienci nie będą musieli nosić przy sobie portfela.
System ma być zabezpieczony przed nieprawidłowym wykorzystaniem. Według armatora nie ma możliwości, by ktoś wykorzystał breloczek należący do innego pasażera, ponieważ każde urządzenie będzie połączone z indywidualnym profilem pasażera. Obsługa będzie mogła sprawdzić po zdjęciu użytkownika breloczka. Jednocześnie urządzenie nie będzie zawierało żadnych danych wrażliwych.
Co ważne, tylko od gości będzie zależeć, w jakim stopniu zechcą wykorzystywać nowe rozwiązanie. Analiza ich stosunku do pomysłu i zakres korzystania będą podstawą do podjęcia decyzji o ewentualnym kontynuowaniu projektu. prezes Carnival Arnold Donald mówi, że ma nadzieję, że system zachęci klientów do ponownego zarezerwowania wycieczki. Jeśli się sprawdzi, zostanie zainstalowany także na innych jednostkach.