Tables Rondes, czyli Okrągłe Stoły, to doroczna prezentacja oferty firm znad Sekwany, organizowana przez Francuską Agencję Rozwoju Turystyki Atout France. W tegorocznej edycji wzięło udział 12 podmiotów, o cztery więcej niż przed rokiem.
Leonardo, Skłodowska i wielkie zakupy
- Zamek Leonarda to świetna oferta dla młodzieży, która jest naszym głównym klientem – mówi Marta Chorzewska z biura podróży Atas. Chodzi o Zamek Clos Lucé w Amboise w Dolinie Loary, gdzie Leonardo da Vinci spędził ostatnie trzy lata życia i zmarł.
– W tym roku obchodzimy 500-lecie przybycia mistrza do Francji i tę samą rocznicę obecności „Mona Lisy" na naszej ziemi – mówi Gael Ibramsah, dyrektor handlowy i marketingu zamku Clos Lucé. – Dlatego zorganizowaliśmy w czterech komnatach podziemi ekspozycję, ukazującą geniusz inżynieryjny Leonarda: animacje 3D i prawie 40 modeli maszyn zrekonstruowanych wg jego planów z materiałów z epoki. Kontynuacją wystawy jest ośmiohektarowy park, w którym też umieściliśmy eksponaty – dodaje Ibramsah. Zamek zwiedza 360 tysięcy turystów rocznie, z czego 40 procent stanowią obcokrajowcy. Polaków jest średnio 2 tysiące.
- City Break, czyli koniec tygodnia w Paryżu dla pań, które kochają modę i będą mogły zobaczyć jej pokaz w samej Galerii Lafayette i w dodatku za darmo, to fantastyczna oferta – zachwyca się Kinga Bielicka z Podniebnych Podróży. Galeria LaFayette Haussmann, ulokowana w samym centrum Paryża, już kolejny raz prezentuje się Polakom jako atrakcja turystyczna.
– Oprócz zwiedzania galerii handlowej, będącej symbolem francuskiej sztuki życia, a przede wszystkim największą na świecie damską garderobą prezentującą ponad 350 marek na 15 tysiącach metrów kwadratowych, co piątek oferujemy bezpłatne pokazy mody – wyjaśnia Svetlana Chene, menadżer sprzedaży galerii.