Jak podaje serwis africa-me.com, największy, 7-procentowy, spadek zanotowano w liczbie przyjazdów z Francji. Mniej było też gości z Hiszpanii, Włoch i Belgii. Wzrosła za to liczba przyjezdnych z Wielkiej Brytanii i ze Stanów Zjednoczonych. Turystów z Polski było 54 tysiące. W sumie turystyka wygenerowała ponad 6 miliardów dolarów przychodów, co daje 12 procent marokańskiego PKB.

Jak podaje Marokańskie Narodowe Biuro Turystyki, w 2015 roku Maroko było 25. najchętniej odwiedzanym krajem na świecie. Baza noclegowa tego kraju to 207,5 tysiąca łóżek, a obsługa zagranicznych gości daje pracę 500 tysiącom ludzi.

Organizacja zapowiada, że już latem 2017 roku będzie funkcjonowało bezpośrednie połączenie lotnicze z Polski do Maroka. Z tego powodu zwiększa się zainteresowanie promocją turystyczną w Polsce. Podczas rozpoczynających się w tym tygodniu targów TT Warsaw na narodowym stoisku Maroka (B16) będzie można spotkać, poza przedstawicielami Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki, także członków Rady Turystycznej Prowincji Ouarzazat, Rady Turystycznej Regionu Marrakeszu i Agadiru oraz reprezentantów hoteli Decameron Explorer, SDS, Be Live Saidia, Iberostar Morocco i Melia Saidia.