Na razie z portalu korzystać mogą sprzedawcy Thomsona, brytyjskiego touroperatora należącego do Grupy TUI. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy dostęp do niego zostanie rozszerzony na inne marki koncernu.

Zasada działania TUI Jam jest prosta. Sprzedawcy wyszukują odpowiedni zespół pracowników i wysyłają im swoje pytania. Eksperci, którzy dostają powiadomienie o nowych wiadomościach, mogą odpowiadać bezpośrednio na czacie.

– Jam łączy agentów z kolegami z działu sprzedaży i z osobami pracującymi za granicą. Jeśli więc mają pytania, mogą porozmawiać z kimś, kto ma całą wiedzę w jednym paluszku – mówi Helen Caron, dyrektor do spraw dystrybucji i rejsów w TUI UK&Ireland. Dodaje, że w przyszłości system ma rozpoznawać, kto jest ekspertem w danym kierunku lub obszarze, dzięki czemu łatwiej będzie znaleźć odpowiednią osobę do kontaktu.

TUI Jam pojawił się na rynku wraz z nową bazą danych o produkcie turystycznym - TUI Knowhow. Znajdują się w niej informacje o hotelach i wyspecjalizowanych ofertach, m.in. ślubach i weselach. Zdaniem autorów obu programów, agenci, którzy mają pytania w związku z produktem, powinni najpierw poszukać odpowiedzi w systemie Knowhow, a dopiero gdy jej nie znajdą - korzystać z komunikatora Jam.

Caron opisuje, że koncern pracuje także nad rozwojem systemu Connect, pomagającego zarządzać relacjami z klientem. Zawiera on między innymi dane o poprzednich imprezach kupionych przez konkretnego turystę i jego preferencjach.