Nie kop fotela, nie gadaj na siłę

Drugi rok z rzędu na pierwszym miejscu listy uciążliwych zachowań w samolocie znalazło się kopanie i popychanie nogami siedzenia przez osobę podróżującą z tyłu - podaje serwis Expedia

Publikacja: 13.11.2015 06:59

Nie kop fotela, nie gadaj na siłę

Foto: Filip Frydrykiewicz

Portal Expedia, powierzył badanie profesjonalnej wywiadowni GfK, która przepytała ponad tysiąc pasażerów. Mogli oni wskazywać jednocześnie na kilka najbardziej denerwujących zachowań.

"Kopiący pasażer" został wymieniony przez 61 procent badanych i wyprzedził o 2 procent rodziców, którzy nie są w stanie upilnować własnych dzieci i pozwalają im na hasanie po samolocie. Ta ostatnia grupa podróżnych wygrała także w innym niechlubnym rankingu Expedii – najgorszych zachowań gości hotelowych.

Trzecie i czwarte miejsce w studium łamania samolotowej etykiety zajęli ex-aequo (po 50 procent) pasażerowie zbytnio drażniący swoim zapachem (przede wszystkim perfum) lub zbyt głośnym zachowaniem. Pierwszą piątkę (45 procent) dopełnili podróżni w stanie nietrzeźwym.

Badani skarżyli się także na zbyt rozmownych współpasażerów, usiłujących za wszelką cenę podtrzymywać konwersację (43 procent), osoby ze zbyt dużym bagażem podręcznym (38 procent), podróżnych próbujących szybciej od innych opuścić samolot (35 procent), czy odchylających zbytnio fotel do tyłu (32 procent).

W dalszej kolejności skarżono się m.in. na zakochanych współpasażerów okazujących sobie zbytnią zażyłość (26 procent), ludzi zdejmujących buty i skarpetki (także 26 procent), czy biegających zbyt często do toalety z miejsc w środku rzędu lub pod oknem (24 procent).

Według Expedii tegoroczne wyniki niewiele się różnią od badań z 2014 roku. Na uwagę zasługuje skok w górę pasażerów zbytnio spieszących się z wyjściem z samolotu. Z czarnej listy wylecieli natomiast całkowicie podróżni zbytnio wpychający się z łokciami w przestrzeń współpasażerów. Co, biorąc pod uwagę politykę zagęszczania siedzeń w samolotach przez przewoźników, jest dość zaskakujące.

Portal Expedia, powierzył badanie profesjonalnej wywiadowni GfK, która przepytała ponad tysiąc pasażerów. Mogli oni wskazywać jednocześnie na kilka najbardziej denerwujących zachowań.

"Kopiący pasażer" został wymieniony przez 61 procent badanych i wyprzedził o 2 procent rodziców, którzy nie są w stanie upilnować własnych dzieci i pozwalają im na hasanie po samolocie. Ta ostatnia grupa podróżnych wygrała także w innym niechlubnym rankingu Expedii – najgorszych zachowań gości hotelowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek