Touroperatorzy nie chcą zazwyczaj pokazywać swojego biznesu od kuchni, a przecież nie od dziś wiadomo, że to, co schowane, ciekawi najbardziej. Inną strategię przyjęło niemieckie biuro podróży Schauinsland, które we współpracy z portalem i magazynem branżowym „Travel One" zorganizowało niecodzienny konkurs. Wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie o Schauinsland, by przy odrobinie szczęścia, znaleźć się wśród osób, które będą miały okazję spędzić jeden dzień w siedzibie organizatora, obserwując jego pracę.

Touroperator obiecuje pokazać, w jaki sposób tworzy ofertę turystyczną, a nawet pozwoli agentom spróbować sił w negocjacjach z hotelarzami. Kolejnym punktem programu będzie tworzenie, wspólnie z grafikiem, strony w katalogu turystycznym, a w dziale handlowym zwycięzcy konkursu wezmą udział w opracowaniu strategii sprzedaży.

Wydarzenie połączone zostanie ze zwiedzaniem Jarmarku Bożonarodzeniowego w Duisburgu, mieście, w którym znajduje się siedziba Schauinsland, w połączeniu z kolacją, na którą zaprasza touroperator. Drugi dzień spotkania w całości poświęcony będzie pracy u touroperatora. Schauinsland zobowiązał się do poniesienia 50 procent kosztów noclegu agentom, którzy zgłoszą potrzebę skorzystania z hotelu.