Tanie linie lotnicze American Airlines?

Linie lotnicze American Airlines zamierzają zmienić strategię i zacząć konkurować na wewnętrznym rynku z szybko rozwijającymi się przewoźnikami niszkokosztowymi

Publikacja: 26.10.2015 14:10

Tanie linie lotnicze American Airlines?

Foto: Bloomberg

O planach poinformowali szefowie AA podczas omawiania z inwestorami wyników finansowych spółki w III kwartale. American Airlines Group Inc. poinformowała, że zysk netto spółki wzrósł do 1,69 miliarda dolaró, czyli o 80 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To głównie zasługa spadających cen paliw.

Według prezesa spółki Scotta Kirby'ego, konkurencją dla przewoźnika są takie linie jak Spirit Airlines czy Frontier Airlines, które oferują niskie ceny przelotów, ale równocześnie pobierają od podróżnych mnóstwo dodatkowych opłat. Ich klientom nie przeszkadza nawet niska jakość obsługi. Kirby przypomniał, że aż 87 procent klientów American Airlines to osoby latające nie częściej niż raz w roku, które przy wyborze przewoźnika kierują się przede wszystkim ceną.

Osoby lojalne wobec AA stanowią mniejszość. Tymczasem mali, ale tani przewoźnicy szybko rosną. - Musimy z nimi konkurować – przyznał Kirby. Dlatego od przyszłego roku American będą oferowały bilety za niższą cenę przy niższym standardzie obsługi – zapowiedział szef AA. Kirby też zapowiedział też zmiany w programie lojalnościowym AAdvantage, ale nie podał szczegółów. Prawdopodobnie jednak linie podążą śladami innych przewoźników, którzy zmienili programy frequent flyer z systemu liczenia mil na system punktowy. Nagradza on w większym stopniu osoby, które zdecydowały się kupić bilety w wyższych taryfach.

Wzorem może być tu inny wielki konkurent American – Delta Airlines – który już w ubiegłym roku zaczął sprzedawać ultratanie bilety "basic economy". Taryfa ta nie pozwala na żadne zmiany w rezerwacji, czy wybór miejsca w samolocie, ograniczając przy tym przywileje w programie lojalnościowym.

Ekspansja linii Spirit spędza sen z oczu nie tylko szefom American. Kiedy inni wielcy przewoźnicy nie zdecydowali się na obniżenie cen do poziomu tych linii, Spirit wyprzedził United i Deltę w jednym z kluczowych amerykańskich portów, Dallas-Fort Worth, oraz Deltę w Chicago. Model biznesowy Spirit powielają także linie Frontier. Federalne władze regulacyjne właśnie na te linie zbierają jednak najwięcej skarg.

O planach poinformowali szefowie AA podczas omawiania z inwestorami wyników finansowych spółki w III kwartale. American Airlines Group Inc. poinformowała, że zysk netto spółki wzrósł do 1,69 miliarda dolaró, czyli o 80 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To głównie zasługa spadających cen paliw.

Według prezesa spółki Scotta Kirby'ego, konkurencją dla przewoźnika są takie linie jak Spirit Airlines czy Frontier Airlines, które oferują niskie ceny przelotów, ale równocześnie pobierają od podróżnych mnóstwo dodatkowych opłat. Ich klientom nie przeszkadza nawet niska jakość obsługi. Kirby przypomniał, że aż 87 procent klientów American Airlines to osoby latające nie częściej niż raz w roku, które przy wyborze przewoźnika kierują się przede wszystkim ceną.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek