Firma Brand Finance opublikowała ranking stu najcenniejszych marek - nazw państw 2015 roku (Nation Brands 2015). Na czele lider z minionego roku - marka Stanów Zjednoczonych, która zyskała w tym czasie 2 procent i jest warta 19,7 bln dolarów. To ponad trzy razy więcej niż „Chiny" i prawie tyle samo co Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Indie, Włochy, Kanada, Australia i Hiszpania razem wzięte.

Rosja znalazła się na 18 miejscu. Wartość nazwy Federacji Rosyjskiej straciła 31 procent (350 mld dolarów) i została wyceniona na 810 mld dolarów. Za Rosją znalazła się Turcja, a pierwszą 20-tkę zamyka Polska z wyceną 566 mld dolarów, a więc o 6 procent mniejszą niż rok temu.

Spadek wartości marki Rosja jest największy obok Peru (-33 procent) i Ukrainy (-45 procent). Atrakcyjność inwestycyjna i turystyczna tego kraju spadła poniżej atrakcyjności Meksyku, a wyprzedziły go też Korea Południowa, Szwajcaria, Holandia, Hiszpania i Szwecja.

Największy przyrost wartości zanotował Iran - 59 procent. Dużo zyskały też Kamerun i Tanzania - pierwszy 50 , a druga 44 procent.

Najbardziej stabilną marką wśród państw ma Singapur. Państwo-miasto wyróżnia się skutecznością w pokonywaniu korupcji, prostą i postępową polityką finansową oraz rosnącą atrakcyjnością turystyczną.