Luksusowy rejs pomoże zintegrować pracowników

Duża część wyjazdów integracyjnych i motywacyjnych dla firm organizowana jest na pokładach statków wycieczkowych, a rejsy uzupełniane są o bogatą ofertę atrakcji na lądzie

Publikacja: 05.03.2013 15:44

Oasis of the Seas

Oasis of the Seas

Foto: Bloomberg

Wybór kierunku i dopasowanie oferty zależą od zamawiającego: jeśli tylko dysponuje odpowiednim kapitałem, może sobie zażyczyć programu, którego w standardowych ofertach biur podróży próżno byłoby szukać.

Gdzie organizowane są firmowe wyjazdy? Na przykład do Peru. 8-dniowa wycieczka organizowana przez wyspecjalizowaną w takich wyjazdach spółkę turystyczną zaczyna się od zwiedzania Arequipy – miasta zbudowanego z białego tufu wulkanicznego, położonego prawie 2,4 tys. metrów nad poziomem morza. Potem rafting po rzece Chili i lunch nad brzegiem. Kolejne atrakcje to wizyty w peruwiańskich wioskach, kąpiele w gorących źródłach, zwiedzanie stolicy państwa Inków – Cusco, po którym organizowana jest sesja z lokalnym szamanem. W kolejnych dniach uczestników czekają trekkingi, zwiedzanie słynnego Machu Picchu, na końcu zwiedzanie Limy. Do tego posiłki w atrakcyjnych restauracjach, komfortowe hotele, zakupy.

7 dni trwa rejs 12-pokładowym, 300-metrowej długości statkiem wycieczkowym Costa Atlantica wokół Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Uczestnicy zakwaterowani są w 4-gwiazdkowych 21-metrowych kabinach z balkonami. Do dyspozycji: baseny, siłownia, jacuzzi, łaźnia turecka, gabinety zabiegowe i salony piękności, a pakiety all inclusive nie obejmują jedynie cygar.

W czasie wycieczki można zwiedzać Dubaj i Oman, dla chętnych organizowane są fakultatywne wycieczki do najbardziej znanych miejsc w Emiratach. Te ostatnie są dodatkowo płatne: przykładowo 7-godzinne pustynne safari terenowymi samochodami to przyjemność warta 112 euro od osoby. 4-godzinne przyglądanie się delfinom – 74 euro. Półgodzinny przelot helikopterem nad Dubajem – 199 euro.

Na przełomie listopada i grudnia organizowany był np. wyjazd na Karaiby dla 20-osobowej grupy przedsiębiorców i ich rodzin. Uczestnicy zakwaterowani zostali na statku Oasis of the Seas, obecnie największym wycieczkowcu świata. Impreza rozpoczęła się na Florydzie, a rejs poprzedzony był zwiedzaniem Miami oraz rajdem na łodziach „air boat" przez Park Narodowy Everglades. W programie imprezy znalazło się oglądanie wodospadów na rzece Dunns i wizyta w muzeum Boba Marleya na Jamajce.

Wycieczki po Europie mogą być krótsze, a przez to tańsze. Cztery dni wystarczą na komfortowy relaks w Barcelonie. W programie oprócz zwiedzania są wizyty w nocnych klubach i dyskotekach, nauka sporządzania koktajli pod okiem barmana, udział w widowisku typu światło i dźwięk, poznawanie sekretów katalońskiej kuchni itd.

Według szacunków w ubiegłym roku wartość polskiego rynku wycieczek integracyjnych i motywacyjnych dla firm mogła sięgnąć miliarda złotych.

Po co takie wyjazdy?

Wyjazdy motywacyjne są sposobem na zintegrowanie grupy pracowników oraz zwiększenie ich lojalności wobec firmy. Z kolei nagrodowe wyjazdy motywacyjne dla kontrahentów przekładają się na zwiększenie sprzedaży. W rezultacie wyjazdy motywacyjne polegają na stworzeniu takiego wrażenia na uczestniku, by czuł się związany z firmą, doceniony, by poczuł wyjątkowość i ekskluzywność pracy oraz nabrał przekonania, że warto pracować jeszcze skuteczniej.

Ile osób wyjeżdża?

Liczba uczestników zależy głównie od wielkości firmy, która korzysta z tego rodzaju usług oraz samych uczestników. Firmy organizujące wycieczki są z reguły elastyczne i mogą zorganizować wyjazd zarówno dla grup 10-osobowych, jak i dla klientów wysyłających na wycieczkę ponad 200 osób.

Ile to kosztuje?

Ceny dla pojedynczego uczestnika wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Najtańsza oferta może wynieść 2 tys. złotych, najdroższa – 20?tys. złotych. Klienci biznesowi płacą średnio 5 – 10 tys. złotych za osobę. Stawki zależą od długości wyjazdu, kierunku, odległości od Polski, standardu świadczeń na miejscu, rodzaju transportu, liczby dodatkowych atrakcji, prezentów dla uczestników. Można przyjąć, że wycieczka dla 50 pracowników będzie kosztowała pracodawcę około 250 tys. złotych.

Wybór kierunku i dopasowanie oferty zależą od zamawiającego: jeśli tylko dysponuje odpowiednim kapitałem, może sobie zażyczyć programu, którego w standardowych ofertach biur podróży próżno byłoby szukać.

Gdzie organizowane są firmowe wyjazdy? Na przykład do Peru. 8-dniowa wycieczka organizowana przez wyspecjalizowaną w takich wyjazdach spółkę turystyczną zaczyna się od zwiedzania Arequipy – miasta zbudowanego z białego tufu wulkanicznego, położonego prawie 2,4 tys. metrów nad poziomem morza. Potem rafting po rzece Chili i lunch nad brzegiem. Kolejne atrakcje to wizyty w peruwiańskich wioskach, kąpiele w gorących źródłach, zwiedzanie stolicy państwa Inków – Cusco, po którym organizowana jest sesja z lokalnym szamanem. W kolejnych dniach uczestników czekają trekkingi, zwiedzanie słynnego Machu Picchu, na końcu zwiedzanie Limy. Do tego posiłki w atrakcyjnych restauracjach, komfortowe hotele, zakupy.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek