Porozumienie o wspólnej rezerwacji miejsc (code-share) francusko-holenderskiej linii z flagowym przewoźnikiem z Abu Zabi umożliwi pasażerom Etihad korzystanie z codziennych lotów Amsterdam - Abu Zabi, klienci europejskiej linii będą mogli mogli latać każdego z dnia z Paryża do tego emiratu.
Jednocześnie Air France podała wiadomość o nowym porozumieniu code-share z drugą w Niemczech linią lotniczą, Air Berlin, w której z kolei Etihad ma 29,21 procent udziałów.
Obie umowy świadczą o poprawie stosunków linii lotniczych Europy z młodszymi przewoźnikami znad Zatoki Perskiej, wspieranymi przez swoje rządy, szybko rozwijającymi się, z ambicjami stania się globalnymi graczami.
Dotychczasowe sukcesy linii znad Zatoki wywołały zarzuty linii europejskich i amerykańskich o nieuczciwą konkurencję, ale niektórzy czołowi przedstawiciele branży lotniczej, np. prezes IAG (British Airways i Iberii), Willie Walsh, byli zwolennikami większej liczby sojuszy obu stron.
Źródła związane z sojuszem One World założonego przez British Airways i American Airlines zapowiedział dołączenie do niego w tym tygodniu Qatar Airways, pierwszego przewoźnika z regionu Zatoki.