W tym roku strata spółki wyniesie około 120 mln zł, w kolejnym - 80 mln zł - zapowiadają przedstawiciele OLT Express. Do 2014 roku, gdy przewoźnik zacznie na siebie zarabiać, właściciel będzie musiał do niej dokładać.
Linia lotnicza powstała w 2011 roku. Fundusz kapitałowy Amber Gold przejął i połączył dwie linie - OLT Jetair i czarterową Yes Airways. Zakupy te kosztowały go 63 mln zł. Jednak łączne wydatki funduszu na uruchomienie nowego przewoźnika sięgnęły około 200 mln złotych.
OLT Express postawił na obsługę tras krajowych - zaproponował wiele połączeń między du żymi miastami. Bardzo szybko jednak ogłosił również listę swoich rejsów międzynarodowych, które mają ruszyć jesienią. Oferuje 12 połączeń do europejskich miast z Bydgoszczy, 13 z Gdańska i 17 z Warszawy.
Z początkiem czerwca zaczął już sprzedawać bilety na połączenia krajowe w sezonie zimowym 2012 - 2013.
Ludzi chętnie korzystają z tanich lotów. – Przedstawiciele linii lotniczej sygnalizują nam, że sprzedaż na połączenia uruchamiane zima jest dużo lepsza niż się spodziewali – mówi Łukasz Sikora, rzecznik rzeszowskiego lotniska.