Starwood - ekspansja ponad wszystko

Sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide ??zamierza otworzyć w ciągu czterech lat 25 nowych hoteli w Europie. Na świecie w tym roku otworzy ich 80

Publikacja: 27.03.2012 11:54

Warszawski Sheraton to jeden z hoteli sieci Starwoods Hotels

Warszawski Sheraton to jeden z hoteli sieci Starwoods Hotels

Foto: materiały prasowe

To kontynuacja ekspansji rozpoczętej w 2011 roku, kiedy to Starwoodowi przybyło aż 112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.

- Nawet w czasach niepewności Starwood, i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie, mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w tym roku - mówi Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu.

Starwood skupia uwagę na kluczowych i szybko rozwijających się rynkach, w tym Rosji, Ukrainy i Turcji. Podwoi swój stan posiadania w Rosji i na Ukrainie już w 2014 r., kiedy to otwarte zostaną obiekty w Moskwie, Rostowie nad Donem, Permie i Kijowie.

W Turcji, Starwood rozwija się agresywnie, planując otwarcie czterech nowych obiektów w ciągu trzech lat, łącznie z ostatnim debiutem Le Méridien Istanbul Etiler. Dzięki temu sieć Starwood zarządzać będzie dziesięcioma hotelami różnych marek w całej Turcji.

W ostatnich czterech latach sieć zwiększyła o 75 procent liczbę pokojów w hotelach luksusowych. W tym roku aż 60 procent nowych hoteli Starwood to będą obiekty tej kategorii. Poza tym inwestuje w remonty - ponad 100 mln dolarów poszło na Grand Hotel we Florencji (po ponownym otwarciu St. Regis Hotel), na Hotel Alfonso XIII w Sewilli, Hotel Maria Cristina w San Sebastian i Gritti Palace w Wenecji.

W Europie, Starwood kontynuuje ekspansję marki hoteli W. Po wprowadzeniu na rynek europejski W Hotels, cztery lata temu, Starwood otworzył już hotele w Londynie, Barcelonie, Sankt Petersburgu, Stambule, a ostatnio w Paryżu, gdzie postał obiekt W Paris - Opéra. W przyszłym roku firma otworzy dwa dodatkowe W w Europie, W Milan oraz pierwszy ośrodek narciarski marki W - W Verbier Retreat & Spa w Szwajcarii.

- Starwood rośnie agresywnie na rynkach europejskich, zarówno dzięki kontraktom operatorskim, jaki i franczyzie - mówi Roeland Vos, prezes Starwooda na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. -  Istnieje duży potencjał w niezależnych hotelach, które dojrzały do bycia obiektami markowymi, a my chcemy zdobyć jak najwięcej z nich i możliwie sprawiedliwie podzielić je między nasze dziewięć marek. Najnowsze przejęcie hotelu Sheraton Baku w Azerbejdżanie, Four Points by Sheraton w Barcelonie oraz zbliżający się re-branding hotelu Sheraton Madrid Mirasierra Hotel & Spa są świadectwem tej strategii.

Ponad 25 proc. planu rozwoju firmy opiera się na hotelach klasy średniej, a sieć w tym roku otworzy 250. hotel w tym segmencie. Firma widzi ogromny potencjał wzrostu dla marek Four Points by Sheraton i marki Aloft w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec, krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących sieci hotelowych na świecie. Ma 1090 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudnia 154 tys. pracowników. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, resortów i rezydencji o międzynarodowych markach: St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien, Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft i ElementSM.

To kontynuacja ekspansji rozpoczętej w 2011 roku, kiedy to Starwoodowi przybyło aż 112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.

- Nawet w czasach niepewności Starwood, i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie, mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w tym roku - mówi Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu.

Pozostało 84% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?