Starwood - ekspansja ponad wszystko

Sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide ??zamierza otworzyć w ciągu czterech lat 25 nowych hoteli w Europie. Na świecie w tym roku otworzy ich 80

Publikacja: 27.03.2012 11:54

Warszawski Sheraton to jeden z hoteli sieci Starwoods Hotels

Warszawski Sheraton to jeden z hoteli sieci Starwoods Hotels

Foto: materiały prasowe

To kontynuacja ekspansji rozpoczętej w 2011 roku, kiedy to Starwoodowi przybyło aż 112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.

- Nawet w czasach niepewności Starwood, i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie, mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w tym roku - mówi Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu.

Starwood skupia uwagę na kluczowych i szybko rozwijających się rynkach, w tym Rosji, Ukrainy i Turcji. Podwoi swój stan posiadania w Rosji i na Ukrainie już w 2014 r., kiedy to otwarte zostaną obiekty w Moskwie, Rostowie nad Donem, Permie i Kijowie.

W Turcji, Starwood rozwija się agresywnie, planując otwarcie czterech nowych obiektów w ciągu trzech lat, łącznie z ostatnim debiutem Le Méridien Istanbul Etiler. Dzięki temu sieć Starwood zarządzać będzie dziesięcioma hotelami różnych marek w całej Turcji.

W ostatnich czterech latach sieć zwiększyła o 75 procent liczbę pokojów w hotelach luksusowych. W tym roku aż 60 procent nowych hoteli Starwood to będą obiekty tej kategorii. Poza tym inwestuje w remonty - ponad 100 mln dolarów poszło na Grand Hotel we Florencji (po ponownym otwarciu St. Regis Hotel), na Hotel Alfonso XIII w Sewilli, Hotel Maria Cristina w San Sebastian i Gritti Palace w Wenecji.

W Europie, Starwood kontynuuje ekspansję marki hoteli W. Po wprowadzeniu na rynek europejski W Hotels, cztery lata temu, Starwood otworzył już hotele w Londynie, Barcelonie, Sankt Petersburgu, Stambule, a ostatnio w Paryżu, gdzie postał obiekt W Paris - Opéra. W przyszłym roku firma otworzy dwa dodatkowe W w Europie, W Milan oraz pierwszy ośrodek narciarski marki W - W Verbier Retreat & Spa w Szwajcarii.

- Starwood rośnie agresywnie na rynkach europejskich, zarówno dzięki kontraktom operatorskim, jaki i franczyzie - mówi Roeland Vos, prezes Starwooda na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. -  Istnieje duży potencjał w niezależnych hotelach, które dojrzały do bycia obiektami markowymi, a my chcemy zdobyć jak najwięcej z nich i możliwie sprawiedliwie podzielić je między nasze dziewięć marek. Najnowsze przejęcie hotelu Sheraton Baku w Azerbejdżanie, Four Points by Sheraton w Barcelonie oraz zbliżający się re-branding hotelu Sheraton Madrid Mirasierra Hotel & Spa są świadectwem tej strategii.

Ponad 25 proc. planu rozwoju firmy opiera się na hotelach klasy średniej, a sieć w tym roku otworzy 250. hotel w tym segmencie. Firma widzi ogromny potencjał wzrostu dla marek Four Points by Sheraton i marki Aloft w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec, krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Rosji.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących sieci hotelowych na świecie. Ma 1090 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudnia 154 tys. pracowników. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, resortów i rezydencji o międzynarodowych markach: St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien, Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft i ElementSM.

To kontynuacja ekspansji rozpoczętej w 2011 roku, kiedy to Starwoodowi przybyło aż 112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.

- Nawet w czasach niepewności Starwood, i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie, mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w tym roku - mówi Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu.

Pozostało 84% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek