Niemieckie Towarzystwo Badań Konsumenckich to niezależny instytut, który co roku pyta konsumentów o poziom zadowolenia z usług świadczonych przez firmy z różnych branż. W tym roku materiał badawczy stanowiło około 300 tysięcy opinii na temat 2 223 przedsiębiorstw.
Autorzy analizy pod uwagę brali tylko te firmy, których usługi skomentowało co najmniej 100 osób. Oceny przyznawano w skali od 1 do 10 - im niższa nota, tym wyższa ocena, 1 oznacza „wyśmienity", a 10 „katastrofalny".
W branży turystycznej oceniane były zarówno stacjonarne, jak i internetowe agencje turystyczne, ale też portale porównujące ceny, hotele, touroperatorzy, organizatorzy rejsów wycieczkowych, przewoźnicy promowi i wypożyczalnie samochodów. Porównanie not biur klasycznych i tych działających w sieci pokazuje, że ci pierwsi wypadają lepiej.
W zestawieniu według kryterium zadowolenie klienta najlepszy jest TUI ReiseCenter ze średnią 2,72, za nim plasują się DER Reisebüros (2,84) i Derpart (2,85). Wśród portali na prowadzenie wysuwa się Check24 (3,02), dalej uplasowały się Expedia (3,02) i HolidayCheck (3,09).
Podobnie jest w wypadku kryterium obsługa klienta. Liderem ponownie jest TUI ReiseCenter (2,65), kolejne miejsca zajęły Thomas Cook Reisebüro (2,81) i DER Reisebüros (2,82).