Reklama
Rozwiń

Hotele w Egipcie coraz droższe

O 42 procent podrożały w 2018 roku egipskie hotele. Według firmy Colliers International w tym roku ceny będą dalej rosnąć

Publikacja: 15.02.2019 05:55

Hotele w Egipcie coraz droższe

Foto: Nelly Kamińska

Z raportu przygotowanego przez firmę badającą rynek hotelowy Colliers International, na który powołuje się dziennik „Daily New Egypt" w swoim elektronicznym wydaniu, wynika, że w 2018 roku średni przychód na pokój (RevPAR) hoteli z Kairu, Hurghady, Szarm el-Szejk i Aleksandrii był o 42 procent wyższy niż rok wcześniej.

Powodem były zarówno wyższe ceny pobytu, jak i większe obłożenie obiektów, które obsługiwały nie tylko gości indywidualnych, ale też podróżujących służbowo i uczestników konferencji i kongresów.

Czytaj też: "Więcej turystów w Egipcie, wyższe ceny w hotelach".

Firma przewiduje, że także ten rok będzie udany dla egipskich hotelarzy. Nad Morzem Czerwonym gości będzie przybywać, ponieważ znikły obawy związane z bezpieczeństwem.

Średni wzrost cen dla całego kraju (mowa o głównych ośrodkach turystycznych) ma wynieść 11 procent. Na przykład w Kairze przychód na pokój zwiększy się średnio o 9 procent, a obłożenie wyniesie 77 procent. Średnia cena (ADR - avarage daily rate) wyniesie 128 dolarów, a RevPAR - 98 dolarów.

W Szarm el-Szejk przychód na pokój wzrośnie średnio o 12 procent do 27 dolarów, a hotele będą zajęte w 58 procentach.

Nieco lepiej będzie w Hurghadzie, gdzie RevPAR ma być wyższy o 13 procent rok do roku, a obłożenie wyniesie 68 procent.

Z kolei w Aleksandrii obiekty będą wykorzystane w 81 procentach, a RevPAR wzrośnie o 10 procent rok do roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku