Najnowszy raport PZOT* oparty na systemie rezerwacyjnym MerlinX przynosi informację, że wycieczek sprzedano w minionym tygodniu o 3,1 procent mniej niż w tym samym czasie rok temu. Najmocniej ucierpiały wycieczki autokarowe, ich spadek wyniósł 23,2 procent. Wyjazdy lotnicze zmniejszyły się rok do roku o 1,6 procent. Jedynie sprzedaż noclegów była nico lepsza, bo o 1,2 procent.
Niewątpliwie słabsza sprzedaż była wynikiem tego, że ostatni tydzień był tygodniem przedświątecznym. Polacy skupili się na przygotowaniach do Wielkanocy, nie myśleli o kupowaniu wakacji.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Skumulowana nadwyżka nad poprzednim sezonem topnieje teraz z tygodnia na tydzień. Jeszcze miesiąc temu wynosiła ona równo 30 procent, a w wypadku liczby sprzedanych imprez lotniczych nawet 34,15 procent. W tygodniu objętym raportem te wartości wynosiły odpowiednio 26,6 i 30,27 procent.