Thomas Cook podsumował swoje rezerwacje i uzupełnił je badaniami konsumenckimi przeprowadzonymi wśród 2365 Brytyjczyków. Analiza pokazała, które kierunki najczęściej wybierają brytyjskie rodziny. Pewnym zaskoczeniem dla touroperatora było, że należą do nich dalekie kraje. Wakacje poza Europą są w tym roku o 16 procent popularniejsze niż rok wcześniej.

Największy wzrost, 39 procent rok do roku, objął Cancun w Meksyku. 45 procent wszystkich rezerwacji do tego kurortu to wyjazdy dla dorosłych z dziećmi. Popularnością cieszą się też Kuba (24 procent więcej) i Dominikana (17 procent na plus). Rodziny stanowią w tym wypadku 34 i 43 procent wszystkich podróżujących do tych krajów. Wśród dalekich kierunków najbardziej pożądane jest natomiast amerykańskie Orlando (wzrost o 10 procent rok do roku). To właśnie tam znajdują się parki rozrywki Disneya i wytwórni filmowej Universal. Wakacje w Stanach Zjednoczonych generalnie dobrze się sprzedają, popularność zyskują też Boston (same przeloty, wzrost o 116 procent) i Los Angeles (33 procent).

W wypadku kierunków europejskich najczęściej wybierana przez rodziny była Bułgaria. Liczba wyjazdów z przelotem do Burgas wzrosła o 74 procent rok do roku. Dobrze sprzedają się też wakacje w hiszpańskiej Almerii (więcej o 27 procent), w tym kraju nie słabnie popularność Majorki, Teneryfy, Minorki i Fuerteventury. W pierwszej dziesiątce znalazły się także grecka wyspa Zakintos i regiony Antalyi i Dalamanu w Turcji.

– Nasz „Wakacyjny raport” pokazuje, że rodziny, które w przeszłości podróżowały głównie do kurortów przy plaży, poszerzają pole poszukiwań – mówi dyrektor Thomas Cook w Wielkiej Brytanii Chris Mottershead. – Obserwujemy, że dzieci wybierają się z rodzicami do bardziej egzotycznych miejsc, jak Meksyk, Kuba czy Dominikana. Choć dawniej Cancun kojarzyło się z intensywnym życiem rozrywkowym, dziś stało się popularnym kurortem dla rodzin z dziećmi w każdym wieku, w którym można spędzić czas na opalaniu, nurkowaniu czy żeglowaniu – dodaje Mothershead.