„Tandeta, zdzierstwo, strata czasu” - najbardziej rozczarowujące atrakcje turystyczne

„Zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - brytyjska firma podzieliła się wynikami badań nad atrakcjami turystycznymi, które najbardziej zawodzą oczekiwania zwiedzających.

Publikacja: 24.01.2024 00:10

„Tandeta, zdzierstwo, strata czasu” - najbardziej rozczarowujące atrakcje turystyczne

Foto: PAP/EPA, Ian Langsdon

Czy zdarzyło ci się stać godzinami w kolejce do słynnej atrakcji turystycznej, o której tyle słyszałeś, by na końcu odkryć, że nie było warto? - pyta swoich klientów Vision Direct, internetowy sprzedawca soczewek kontaktowych z Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja wskazała idealne miejsca na wakacje w 2024 roku

Jest wiele znanych miejsc, które nie spełniają oczekiwań i okazują się „bardziej żałosne niż oszałamiające”. Turyści skarżą się, że „zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - pisze Vision Direct.

Firma, aby pomóc turystom, jak sama wyjaśnia, oddzielić ziarno od plew, stworzyła listę 20 najbardziej rozczarowujących i najgorzej ocenianych atrakcji turystycznych na świecie, nazywając je „jednogwiazdkowymi cudami świata”. Lista powstała na podstawie analizy niepochlebnych recenzji i ocen na TripAdvisorze oraz liczby hasztagów na Instagramie i TikToku.

Wieża telewizyjna w Berlinie — "gorzko rozczarowuje”

Ranking otwiera wieża telewizyjna w Berlinie. Warto ją zobaczyć, ale… z daleka, bo „zwiedzanie wieży i jedzenie w jej podniebnej restauracji często kończy się gorzkim rozczarowaniem”. Wydaje się, że jednym z głównych powodów niezadowolenia turystów jest nieadekwatna do atrakcyjności wieży cena. „Droga”, „strata pieniędzy” - piszą internauci. W recenzjach często padają też określenia „kiepska, marna”, „zatłoczona” i - w odniesieniu do personelu - „niegrzeczny”. Swoje rozczarowanie wyraziło w sumie 94,2 procent zwiedzających.

Na drugim miejscu, z wynikiem 92 procent rozczarowanych turystów, znalazł się music-hall i kabaret Moulin Rouge w Paryżu. Jeden z symboli stolicy Francji „zebrał przez lata naprawdę okropne recenzje”, w których pojawiają się słowa „haniebny”, „straszny, okropny”, „tandetny, tani, kiczowaty”, „przestarzały”, a także określenia „zbyt drogi”, „niska jakość”, „strata pieniędzy”.

Czytaj więcej

Atrakcje turystyczne świata - wiadomo, które zachwycają, a które odpychają

Trzecie miejsce przypadło tarasom ryżowym Tegalalang na Bali, figurującym na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Wydaje się jednak, że tłumy turystów zniszczyły urok tego niegdyś dziewiczego cudu - konstatuje Vision Direct. Do najczęściej używanych w negatywnych recenzjach słów opisujących Tegalalang należą „pułapka turystyczna”, „skomercjalizowane” i „nadmiernie eksploatowane”, „przereklamowane”, „zdzierstwo” i „tandetne”. Tę atrakcję źle oceniło 89,4 procent turystów.

Drogo i tłoczno w Bangkoku

Tuż za podium, na czwartym miejscu, znalazł się Wielki Pałac Królewski w Bangkoku. Ten zadziwiający „wspaniałością architektury” kompleks ma też i drugą, ciemną stronę. To miejsce „straciło swój blask przez oszustów wykorzystujących niczego niepodejrzewających turystów” - przestrzega Vision Direct. „Oszuści, naciągacze” to najczęściej pojawiające się słowa w negatywnych recenzjach pałacu. Inne określania to „straszne doświadczenie”, „uwaga, ostrożnie, strzeż się”, „pułapka turystyczna”, „nie warto”, „zatłoczony”, „zbyt drogi”, „źle zarządzany”, „nędzny”. Złe wrażenia wyniosło z pałacu 87,3 procent recenzujących.

Pierwszą piątkę zamyka Atomium, jeden z symboli Brukseli, które rozczarowało 78,9 procent zwiedzających. „5 procent starej konstrukcji stalowej, 5 procent migających świateł LED i 90 procent kolejek” - brzmi jeden z opisów atrakcji. „Strata czasu”, „nie warto”, „zawyżone ceny”, „długie kolejki” - te najczęściej używane określenia w negatywnych recenzjach Atomium sugerują, że ta popularna atrakcja turystyczna może nie być warta zachodu - stwierdza Vision Direct.

Czytaj więcej

Mapa (nie)bezpiecznych krajów. Zobacz, jak w tym roku plasuje się Polska

A oto pełna dwudziestka najbardziej rozczarowujących atrakcji turystycznych na świecie.

1. Wieża telewizyjna w Berlinie (94,2 procent rozczarowanych turystów)

2. Moulin Rouge w Paryżu (92,1 procent)

3. Tarasy ryżowe Tegalalang na Bali (89,4 procent)

4. Wielki Pałac Królewski w Bangkoku (87,3 procent)

5. Atomium w Brukseli (78,9 procent)

6. Tokyo Tower w Tokio (76.9 procent)

7. Seoul Tower w Seulu (75,7 procent)

8. Biały Dom w Waszyngtonie (70,6 procent)

9. Wielki Budda z Phuket (67,6 procent)

10. Muzeum Guggenheima w Bilbao (65,5 procent)

11. Pałac Królewski w Madrycie (64,1 procent)

12. Zatopiona Cysterna w Stambule (63,9 procent)

13. Kościół Hallgrímura w Reykjavíku (63,4 procent)

14. Budda Tian Tan w Hongkongu (63,2 procent)

15. Hollywood Sign w Los Angeles (63 procent)

16. Taipei 101 w Tajpej (62 procent)

17. Cerro Santa Lucía w Santiago (62 procent)

18. Eden Project w Kornwalii (61,8 procent)

19. Wersal w Paryżu (59 procent)

20. Space Needle w Seattle (58,6 procent)

Czy zdarzyło ci się stać godzinami w kolejce do słynnej atrakcji turystycznej, o której tyle słyszałeś, by na końcu odkryć, że nie było warto? - pyta swoich klientów Vision Direct, internetowy sprzedawca soczewek kontaktowych z Wielkiej Brytanii.

Jest wiele znanych miejsc, które nie spełniają oczekiwań i okazują się „bardziej żałosne niż oszałamiające”. Turyści skarżą się, że „zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - pisze Vision Direct.

Pozostało 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Sewilla jak Wenecja - też chce obciążyć turystów opłatą za wstęp. "Brakuje pieniędzy"
Zanim Wyjedziesz
Filipiny – gorący kierunek na zimę. Poznaj ten kraj wygodnie i bezpiecznie
Materiał Promocyjny
Od czego zależy cena polisy turystycznej? Sprawdzamy!
Zanim Wyjedziesz
Tokio: Najpierw odwiedź nas cyfrowo, potem analogowo
Materiał Promocyjny
PR&Media Days 2024 - trendy i wyzwania
Zanim Wyjedziesz
Tajlandia spieszy z pomocą nieubezpieczonym turystom
Zanim Wyjedziesz
„Jedno miejsce, kilka światów” - kraje Ameryki Południowej łączą siły w promocji