Czy zdarzyło ci się stać godzinami w kolejce do słynnej atrakcji turystycznej, o której tyle słyszałeś, by na końcu odkryć, że nie było warto? - pyta swoich klientów Vision Direct, internetowy sprzedawca soczewek kontaktowych z Wielkiej Brytanii.
Czytaj więcej
Piemont, Nowa Akwitania i Anglia Wschodnia to miejsca najlepiej odpowiadające potrzebom dzisiejszych turystów - wynika z analizy przeprowadzonej za pomocą sztucznej inteligencji.
Jest wiele znanych miejsc, które nie spełniają oczekiwań i okazują się „bardziej żałosne niż oszałamiające”. Turyści skarżą się, że „zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - pisze Vision Direct.
Firma, aby pomóc turystom, jak sama wyjaśnia, oddzielić ziarno od plew, stworzyła listę 20 najbardziej rozczarowujących i najgorzej ocenianych atrakcji turystycznych na świecie, nazywając je „jednogwiazdkowymi cudami świata”. Lista powstała na podstawie analizy niepochlebnych recenzji i ocen na TripAdvisorze oraz liczby hasztagów na Instagramie i TikToku.
Wieża telewizyjna w Berlinie — "gorzko rozczarowuje”
Ranking otwiera wieża telewizyjna w Berlinie. Warto ją zobaczyć, ale… z daleka, bo „zwiedzanie wieży i jedzenie w jej podniebnej restauracji często kończy się gorzkim rozczarowaniem”. Wydaje się, że jednym z głównych powodów niezadowolenia turystów jest nieadekwatna do atrakcyjności wieży cena. „Droga”, „strata pieniędzy” - piszą internauci. W recenzjach często padają też określenia „kiepska, marna”, „zatłoczona” i - w odniesieniu do personelu - „niegrzeczny”. Swoje rozczarowanie wyraziło w sumie 94,2 procent zwiedzających.