Reklama

Egipt zamyka oszukańcze kliniki w hotelach. „Działały bez licencji, manipulowały cenami”

Władze Egiptu zareagowały na doniesienia o oszustwach, których ofiarami padają turyści zgłaszający się z problemami zdrowotnymi do przyhotelowych klinik i aptek. Dotąd w samym Szarm el-Szejk zamknęły 10 placówek, w których wykryły nieprawidłowości.

Publikacja: 21.08.2025 00:21

Egipt zamyka oszukańcze kliniki w hotelach. „Działały bez licencji, manipulowały cenami”

Foto: Nelly Kamińska

Pod koniec lipca komisje powołane przez egipskie Ministerstwo Zdrowia rozpoczęły kontrole klinik i aptek działających przy hotelach w kurortach – podaje portal hurghada24.pl. Sprawdzają ceny usług, jakość sprzętu medycznego, dostępność lekarstw i czy placówki działają legalnie. To odpowiedź na zgłaszane przez turystów przypadki oszustw, polegające głównie na zawyżaniu cen.

Czytaj więcej

Jest nowa data otwarcia Wielkiego Muzeum Egipskiego. Dziesięć lat po pierwszym terminie

Kontrole w egipskich hotelach ujawniają oszustwa

Są już pierwsze – niepokojące – wyniki tych kontroli. Tylko w Szarm-el Szejk z 28 klinik, skontrolowanych w ciągu czterech dni, resort w trybie natychmiastowym zamknął 10. Działały one w hotelach Pharaohs Reef, Laguna Vista, Aurora Oriental Resort, Coral Sea Water World, Pyramisa, Sultan Gardens, Sharm Plaza, Novotel, Grand Rotana i Amwaj Oyoun.

Placówki te „prowadziły działalność bez licencji, nie chroniły praw ubezpieczonych turystów i manipulowały cenami usług” – mówi raport z kontroli. Większość skontrolowanych klinik nie miała cenników usług i niezbędnego wyposażenia technicznego.

Ponadto w aptekach klinik w hotelach Pharaohs Reef i Amwaj Oyoun znaleziono niedozwolone medykamenty.

Reklama
Reklama

Władze Egiptu nadal będą tropić nieuczciwe kliniki i apteki

– Nadal będziemy przeprowadzać kontrole klinik w prowincjach turystycznych, aby zapewnić pełną zgodność z normami sanitarnymi. Będziemy zajmować się wszelkimi naruszeniami, które mogą wpływać na bezpieczeństwo gości z zagranicy. Musimy zapewnić przejrzystość i uczciwość cen usług medycznych, aby wzmocnić pozycję Egiptu jako bezpiecznego i wiarygodnego celu turystycznego – mówi dyrektor Centralnej Administracji ds. Pozarządowych Instytucji Medycznych i Licencjonowania Hesham Zaki, cytowany przez Hurghada24.pl.

Pod koniec lipca władze prowincji Morza Czerwonego uruchomiły specjalny numer telefonu dla turystów oszukanych przez nieuczciwych lekarzy i aptekarzy.

Dyrekcja ds. Zdrowia prowincji Morza Czerwonego przygotowała również broszury w językach angielskim, niemieckim, rosyjskim i włoskim z numerami telefonów, pod które turyści mogą dzwonić w razie nagłych problemów zdrowotnych. Są one rozdawane na lotniskach w Hurghadzie i Marsa Alam.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy hotel w prowincji Morza Czerwonego musi mieć klinikę lub przynajmniej punkt medyczny z wykwalifikowaną obsługą.

Czytaj więcej

Egipt będzie miał kolejny kurort nad morzem. Hotele, mariny, centra handlu i rozrywki

Pod koniec lipca komisje powołane przez egipskie Ministerstwo Zdrowia rozpoczęły kontrole klinik i aptek działających przy hotelach w kurortach – podaje portal hurghada24.pl. Sprawdzają ceny usług, jakość sprzętu medycznego, dostępność lekarstw i czy placówki działają legalnie. To odpowiedź na zgłaszane przez turystów przypadki oszustw, polegające głównie na zawyżaniu cen.

Kontrole w egipskich hotelach ujawniają oszustwa

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Sto lat Bauhausu w Dessau. Niemcy zapraszają na święto architektury
Zanim Wyjedziesz
Spotkanie branży turystycznej na targach Tour Salon w Poznaniu
Materiał Promocyjny
Uroczysta Gala wręczenia nagród w Konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny organizowany przez Polską Organizację Turystyczną – Certyfikat POT 2025
Zanim Wyjedziesz
Turysta z psem musi za czworonoga zapłacić podatek – uważa włoskie miasto
Reklama
Reklama