Thomas Cook: Agencie, sprzedawaj u nas jak u siebie

Facebook

Thomas Cook zachęca agentów turystycznych, by wyjaśniali klientom szczegóły oferty znajdującej się na stronie tego touroperatora. Za pomoc oferuje pełną prowizję

Dyrektor działu sprzedaży w Thomasie Cooku Georg Welbers przypomina, że 90 procent ludzi, którzy rezerwują wyjazd w biurze stacjonarnym, wcześniej sprawdza ofertę w internecie. – Klient skacze między kanałami – mówi Welbers, cytowany przez portal Gloobi.de. Jego zdaniem coraz ważniejsza staje się więc dystrybucja wielokanałowa.

Thomas Cook przeprowadził niedawno pierwsze testy łączenia sprzedaży on-line i off-line w biurach franczyzowych. Teraz do udziału w projekcie zachęca agentów. Zapowiada, że wesprze ich na różnych etapach sprzedaży. Obiecuje na przykład, że umożliwi klientom sprawdzającym ofertę na stronie Thomascook.de wysyłanie zapytań do najbliższego agenta. Za sprzedaną imprezę agent dostanie pełną prowizję.

Kolejna usługa to mailing prowadzony w imieniu agenta. Touroperator zapewnia, że nie zasypie turystów spamem. Łącznie napisze do każdego pięć razy: dziękując za zakup oferty (w załączeniu znajdą się jej szczegóły i informacje do rozliczenia), podając możliwości zakupu usług dodatkowych, zachęcając do zakupu usług podczas podróży linią Condor (agent ma w tym wypadku szansę na dodatkową prowizję), życząc udanego urlopu (w załączeniu znajdą się informacje o pogodzie, lista kontrolna rzeczy do spakowania i informacje o odlocie), a po wakacjach zapyta o wrażenia. Formalnym nadawcą listów będzie agent, u którego kupiona została oferta.

Kolejna usługa – opcjonalna dla agentów – to zamieszczanie na fanpejdżu biura na Facebooku ofert i innych wpisów touroperatora.

W ramach współpracy Thomas Cook będzie też kierował potencjalnych klientów do agenta przy akcjach reklamowych polegających na tradycyjnym wysyłaniu materiałów promocyjnych.

Touroperator zamieści również dane kontaktowe agentów wraz ze zdjęciem w aplikacji Travelguide i umożliwi potencjalnym klientom zamawianie katalogów przez stronę internetową z odbiorem u najbliższego agenta. Biura będą także mogły skorzystać z oferty szkoleń dotyczących mediów społecznościowych.

Do końca roku usługa jest bezpłatna, potem będzie kosztować agentów po 29 euro miesięcznie. Welbers liczy, że pozyska do projektu 1,5 tysiąca współpracowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ubezpieczenie pokryje koszty leczenia zarażonego koronawirusem

Choroba COVID-19, którą wywołuje koronawirus, może być leczona w ramach ubezpieczenia turystycznego – zapewnia ...

IATA: Dosyć wstydu z powodu latania

Kampanię przeciw ruchowi wytykania, jako czegoś wstydliwego, latania samolotami (flight shaming) zamierza uruchomić Międzynarodowe ...

CPK zrewolucjonizuje podróże koleją

Spółka Centralny Port Komunikacyjny przedstawiła projekt Strategicznego Studium Lokalizacyjnego. Zawiera on mapy korytarzy dla ...

Trójmiasto – te atrakcje musisz zobaczyć!

Działające jak jeden organizm 3 nadmorskie miasta oferują wspólnie całą masę atrakcji i stanowią ...

W hotelach brakuje pracowników

Hotelarze, by poradzić sobie z niedoborem kadr, wdrażają rozwiązania, które pozwalają zautomatyzować choć część ...

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Rośnie liczba klientów biur podróży

Przybywa klientów wyjeżdżających z biurami podróży za granicę. W segmencie czarterów wzrost od października ...