Thomas Cook: Agencie, sprzedawaj u nas jak u siebie

Facebook

Thomas Cook zachęca agentów turystycznych, by wyjaśniali klientom szczegóły oferty znajdującej się na stronie tego touroperatora. Za pomoc oferuje pełną prowizję

Dyrektor działu sprzedaży w Thomasie Cooku Georg Welbers przypomina, że 90 procent ludzi, którzy rezerwują wyjazd w biurze stacjonarnym, wcześniej sprawdza ofertę w internecie. – Klient skacze między kanałami – mówi Welbers, cytowany przez portal Gloobi.de. Jego zdaniem coraz ważniejsza staje się więc dystrybucja wielokanałowa.

Thomas Cook przeprowadził niedawno pierwsze testy łączenia sprzedaży on-line i off-line w biurach franczyzowych. Teraz do udziału w projekcie zachęca agentów. Zapowiada, że wesprze ich na różnych etapach sprzedaży. Obiecuje na przykład, że umożliwi klientom sprawdzającym ofertę na stronie Thomascook.de wysyłanie zapytań do najbliższego agenta. Za sprzedaną imprezę agent dostanie pełną prowizję.

Kolejna usługa to mailing prowadzony w imieniu agenta. Touroperator zapewnia, że nie zasypie turystów spamem. Łącznie napisze do każdego pięć razy: dziękując za zakup oferty (w załączeniu znajdą się jej szczegóły i informacje do rozliczenia), podając możliwości zakupu usług dodatkowych, zachęcając do zakupu usług podczas podróży linią Condor (agent ma w tym wypadku szansę na dodatkową prowizję), życząc udanego urlopu (w załączeniu znajdą się informacje o pogodzie, lista kontrolna rzeczy do spakowania i informacje o odlocie), a po wakacjach zapyta o wrażenia. Formalnym nadawcą listów będzie agent, u którego kupiona została oferta.

Kolejna usługa – opcjonalna dla agentów – to zamieszczanie na fanpejdżu biura na Facebooku ofert i innych wpisów touroperatora.

W ramach współpracy Thomas Cook będzie też kierował potencjalnych klientów do agenta przy akcjach reklamowych polegających na tradycyjnym wysyłaniu materiałów promocyjnych.

Touroperator zamieści również dane kontaktowe agentów wraz ze zdjęciem w aplikacji Travelguide i umożliwi potencjalnym klientom zamawianie katalogów przez stronę internetową z odbiorem u najbliższego agenta. Biura będą także mogły skorzystać z oferty szkoleń dotyczących mediów społecznościowych.

Do końca roku usługa jest bezpłatna, potem będzie kosztować agentów po 29 euro miesięcznie. Welbers liczy, że pozyska do projektu 1,5 tysiąca współpracowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Putin uziemi rosyjskie linie lotnicze?

Rosyjski prezydent zgodził się, by rodzime linie lotnicze latały za granicę wyłącznie rosyjskimi samolotami. ...

Podróże motywacyjne rosły, ale sparaliżował je koronawirus

Liczba wyjazdów incentive spadnie w tym roku o 73 procent – przewiduje „Barometr SOIT ...

LOT częściej poleci do Zielonej Góry

Od 18 października LOT uruchomi dodatkowy rejs z Warszawy do Zielonej Góry. Dzięki temu ...

W Niemczech branża turystyczna dostała podwyżkę

Od 1667 do 4287 euro na miesiąc będą zarabiać w Niemczech pracownicy i kierownicy ...

Wjazd do Chorwacji będzie łatwiejszy

Minimum formalności na granicy dzięki aplikacji, kampania promocyjna i platforma ze zdjęciami i filmami ...

Zaczęło się przejmowanie klientów Thomasa Cooka

Brytyjski TUI powiększy flotę samolotów na zimę, żeby sprostać popytowi, jaki pojawi się na ...