TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

Słoneczna sobota, czyli pierwsza sobota roku, kiedy Brytyjczycy kupują najwięcej wycieczek, staje się europejskim fenomenem – twierdzi Grupa TUI

Publikacja: 17.01.2017 08:24

TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

Foto: AFP

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

– Wiele rodzin wykorzystuje dni wolne od pracy i początek roku, żeby zaplanować wyjazdy na cały rok – mówi Erik Friemuth, dyrektor marketingu w Grupie TUI. – Rezerwowanie wyjazdów bezpośrednio po wolnych dniach ma też podłoże psychologiczne. Nastrój bożonarodzeniowy przemija, powraca codzienność, a niebo przybiera szare odcienie. To sprzyja kiepskiemu, zimowemu nastrojowi. Pomaga myślenie o słońcu i plaży i rezerwacja urlopu letniego – tłumaczy Friemuth.

W przypadku Brytyjczyków największym powodzeniem cieszą się wyjazdy all inclusive. Według danych TUI ponad połowa wycieczek zrealizowanych w 2017 roku (53 procent) będzie właśnie oferowała ten system wyżywienia. Mieszkańcy Wysp chcą w ten sposób uniknąć dodatkowych kosztów w miejscu wypoczynku, zwłaszcza że za jedzenie na mieście musieliby zapłacić tracącym wartość funtem.

Innym trendem zaobserwowanym przez TUI jest rosnąca przy składaniu zamówień rola smartfonów i tabletów. Ostatnie badanie pokazuje, że w Wielkiej Brytanii 43 procent rezerwacji założonych 7 stycznia przez internet, zostało zrealizowanych właśnie przez urządzenia mobilne. To wzrost o 4 procent rok do roku.

Nowe trendy widoczne są też w wyborze kierunków. Zdaniem TUI Niemcy decydują się przede wszystkim na wakacje w Grecji, Hiszpanii i we Włoszech. Dla Brytyjczyków najbardziej atrakcyjne są Baleary, Korfu i Rodos. W przypadku dalekich krajów na pierwszym miejscu znajdują się: Jamajka, Meksyk, RPA, Kanada, Mauritius, Seszele, Dominikana i Indonezja. Popularnością cieszy się także Nowy Jork. Holendrzy wybierają Hiszpanię, na drugim miejscu Grecję, popularnością cieszą się również Włochy i Portugalia. Stały wzrost liczby turystów notowany jest też w przypadku Wysp Zielonego Przylądka. Na dalekich trasach prym wiodą zaś Antyle Holenderskie, przede wszystkimi Curacao. Tegoroczną nowością w programie TUI jest Surinam.

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

Biura Podróży
Touroperator skraca tydzień pracy. Chce mieć zadowolonych pracowników
Biura Podróży
Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe
Biura Podróży
300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon
Biura Podróży
Ceny wakacji w Turcji, Grecji i na Kanarach - w górę. Padły nowe rekordy
Biura Podróży
Strona internetowa Itaki doceniona w konkursie Mobile Trends Awards