TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

AFP

Słoneczna sobota, czyli pierwsza sobota roku, kiedy Brytyjczycy kupują najwięcej wycieczek, staje się europejskim fenomenem – twierdzi Grupa TUI

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

– Wiele rodzin wykorzystuje dni wolne od pracy i początek roku, żeby zaplanować wyjazdy na cały rok – mówi Erik Friemuth, dyrektor marketingu w Grupie TUI. – Rezerwowanie wyjazdów bezpośrednio po wolnych dniach ma też podłoże psychologiczne. Nastrój bożonarodzeniowy przemija, powraca codzienność, a niebo przybiera szare odcienie. To sprzyja kiepskiemu, zimowemu nastrojowi. Pomaga myślenie o słońcu i plaży i rezerwacja urlopu letniego – tłumaczy Friemuth.

W przypadku Brytyjczyków największym powodzeniem cieszą się wyjazdy all inclusive. Według danych TUI ponad połowa wycieczek zrealizowanych w 2017 roku (53 procent) będzie właśnie oferowała ten system wyżywienia. Mieszkańcy Wysp chcą w ten sposób uniknąć dodatkowych kosztów w miejscu wypoczynku, zwłaszcza że za jedzenie na mieście musieliby zapłacić tracącym wartość funtem.

Innym trendem zaobserwowanym przez TUI jest rosnąca przy składaniu zamówień rola smartfonów i tabletów. Ostatnie badanie pokazuje, że w Wielkiej Brytanii 43 procent rezerwacji założonych 7 stycznia przez internet, zostało zrealizowanych właśnie przez urządzenia mobilne. To wzrost o 4 procent rok do roku.

Nowe trendy widoczne są też w wyborze kierunków. Zdaniem TUI Niemcy decydują się przede wszystkim na wakacje w Grecji, Hiszpanii i we Włoszech. Dla Brytyjczyków najbardziej atrakcyjne są Baleary, Korfu i Rodos. W przypadku dalekich krajów na pierwszym miejscu znajdują się: Jamajka, Meksyk, RPA, Kanada, Mauritius, Seszele, Dominikana i Indonezja. Popularnością cieszy się także Nowy Jork. Holendrzy wybierają Hiszpanię, na drugim miejscu Grecję, popularnością cieszą się również Włochy i Portugalia. Stały wzrost liczby turystów notowany jest też w przypadku Wysp Zielonego Przylądka. Na dalekich trasach prym wiodą zaś Antyle Holenderskie, przede wszystkimi Curacao. Tegoroczną nowością w programie TUI jest Surinam.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Co czwarty hotel z błędną ofertą w sieci

Co czwarta oferta hotelowa prezentowana przez internetowe agencje turystyczne jest błędna – wynika z ...

Katowice Airport – w kwietniu czartery rosły o prawie 60 procent

Ponad 293 tysięcy pasażerów obsłużyło w kwietniu lotnisko Katowice, to o 23,9 procent więcej ...

Najniebezpieczniejsze kraje świata. Których unikać?

Do jakich państw lepiej nie planować podróży? Eksperci Międzynarodowego SOS stworzyli mapę ryzyka. Państwa ...

Magdalena Żuk miała 27 lat

Dłuższe śledztwo w sprawie śmierci Magdaleny Żuk

Prokuratura Regionalna we Wrocławiu przychyliła się do wniosku Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze o ...

Na wakacjach hamulce finansowe puszczają

Hiszpania, Turcja i Grecja to kraje, w których zdaniem Brytyjczyków wypoczynek nie pociaga nadmiernych ...

Szwajcaria – ośmiu zaginionych po osunięciu ziemi

Osiem osób, w tym Niemcy, Austriacy i Szwajcarzy, zaginęło wskutek osunięcia się ziemi i ...