TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

AFP

Słoneczna sobota, czyli pierwsza sobota roku, kiedy Brytyjczycy kupują najwięcej wycieczek, staje się europejskim fenomenem – twierdzi Grupa TUI

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

– Wiele rodzin wykorzystuje dni wolne od pracy i początek roku, żeby zaplanować wyjazdy na cały rok – mówi Erik Friemuth, dyrektor marketingu w Grupie TUI. – Rezerwowanie wyjazdów bezpośrednio po wolnych dniach ma też podłoże psychologiczne. Nastrój bożonarodzeniowy przemija, powraca codzienność, a niebo przybiera szare odcienie. To sprzyja kiepskiemu, zimowemu nastrojowi. Pomaga myślenie o słońcu i plaży i rezerwacja urlopu letniego – tłumaczy Friemuth.

W przypadku Brytyjczyków największym powodzeniem cieszą się wyjazdy all inclusive. Według danych TUI ponad połowa wycieczek zrealizowanych w 2017 roku (53 procent) będzie właśnie oferowała ten system wyżywienia. Mieszkańcy Wysp chcą w ten sposób uniknąć dodatkowych kosztów w miejscu wypoczynku, zwłaszcza że za jedzenie na mieście musieliby zapłacić tracącym wartość funtem.

Innym trendem zaobserwowanym przez TUI jest rosnąca przy składaniu zamówień rola smartfonów i tabletów. Ostatnie badanie pokazuje, że w Wielkiej Brytanii 43 procent rezerwacji założonych 7 stycznia przez internet, zostało zrealizowanych właśnie przez urządzenia mobilne. To wzrost o 4 procent rok do roku.

Nowe trendy widoczne są też w wyborze kierunków. Zdaniem TUI Niemcy decydują się przede wszystkim na wakacje w Grecji, Hiszpanii i we Włoszech. Dla Brytyjczyków najbardziej atrakcyjne są Baleary, Korfu i Rodos. W przypadku dalekich krajów na pierwszym miejscu znajdują się: Jamajka, Meksyk, RPA, Kanada, Mauritius, Seszele, Dominikana i Indonezja. Popularnością cieszy się także Nowy Jork. Holendrzy wybierają Hiszpanię, na drugim miejscu Grecję, popularnością cieszą się również Włochy i Portugalia. Stały wzrost liczby turystów notowany jest też w przypadku Wysp Zielonego Przylądka. Na dalekich trasach prym wiodą zaś Antyle Holenderskie, przede wszystkimi Curacao. Tegoroczną nowością w programie TUI jest Surinam.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lotnisko Chopina: W tym roku padnie kolejny rekord

Do połowy grudnia warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło 18 milionów pasażerów – to więcej niż ...

Booking zwolni jedną czwartą pracowników

Spółka Booking Holding, właściciel platformy rezerwacyjnej Booking.com, planuje zwolnić jedną czwartą zatrudnionych, czyli około ...

Grecy mają najlepszą organizację turystyczną na świecie

Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna działająca pod egidą Ministerstwa Turystyki Grecji uznana została za najlepszą ...

Grecja – na promie tylko w maseczce

Grecja nakłada obowiązek zasłaniania twarzy na pokładach promów, po tym jak wzrosła liczba przypadków ...

Brytyjscy narciarze uciekli ze Szwajcarii. Przestraszyli się kwarantanny

Około dwustu Brytyjczyków, wypoczywających w ekskluzywnym szwajcarskim ośrodku narciarskim Verbier, w pośpiechu wyjechało, kiedy ...

Co czwarty hotel z błędną ofertą w sieci

Co czwarta oferta hotelowa prezentowana przez internetowe agencje turystyczne jest błędna – wynika z ...