Na własnych imprezach agenci zarabiają najlepiej

Fot. AFP

Od 8 do nawet 30 procent wynosi rentowność imprez turystycznych organizowanych samodzielnie przez agentów, wynika z analizy niemieckiej organizacji branżowej DRV. Dla porównania – na sprzedaży cudzych wycieczek zarabia się 11 procent.

Deutscher Reiseverband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) opublikował kolejny barometr biur agencyjnych „Reisebürobarometer”, który powstał we współpracy z instytutem badającym rynek wyjazdowy DWIF (Deutsches Wirtschaftswissenschaftliches Institut für Fremdenverkehr).

Wynika z niego, że 2018 rok, bo tego okresu dotyczy najnowsze opracowanie, był dla agentów dobry pod względem finansowym. – Świadome sterowanie sprzedażą i dobra orientacja w biznesie są podstawą sukcesu biur agencyjnych – mówi przewodniczący grupy roboczej zajmującej się przygotowaniem raportu w DRV, Bernd Zillich. Ekspert podkreśla, że biura, które chcą zarabiać, skupiają się nie na obrocie, ale na zysku, są świadome wysokości ponoszonych kosztów, pozyskują też przychody z dodatkowych źródeł.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Z analizy wynika, że najlepiej zarabia się na imprezach organizowanych samodzielnie. Tu rentowność wynosi, w zależności od wielkości biura, od 8 do 30 procent. Dla porównania sprzedaż obcego produktu daje 11 procent zarobku, a biletów lotniczych od 5 do 10 procent. – Agenci, którzy odnoszą sukces, sami pakietują oferty – podkreśla Zillich. – Za tę usługę mogą pobierać od klientów opłatę – dodaje. Kolejnym sposobem na poprawę finansów jest specjalizacja i tworzenie ofert szytych na miarę – na tym produkcie zarabia się więcej niż na turystyce masowej.

„Reisebürobarometer” powstaje na podstawie danych zebranych od 1,2 tysiąca agentów. Porównanie ich ze statystkami krajowymi dotyczącymi obrotów biur i bazą sprzedażową DRV pokazuje, że raport w realny sposób odzwierciedla obraz branży.

ZOBACZ TAKŻE: Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Harmony Polish Hotels z nowymi władzami

Fundacja Harmony Polish Hotels – konsorcjum marketingowe zrzeszające polskie niezależne hotele, wybrała zarząd siódmej ...

Wizz Air otwiera bazę pod Doncaster

Na lotnisku Robin Hood Doncaster Sheffield w Wielkiej Brytanii powstanie baza Wizz Aira. Przewoźnik ...

Grzegorz Baszczyński: Jestem potrójnie zadowolony

Tempo rezerwowania przez klientów wyjazdów na lato, ich liczba i uzyskiwane marże sprawiają, że ...

Sądecczyzna stawia na turystykę rowerową

Liczący 20 kilometrów odcinek drogi rowerowej EuroVelo 11 między Barcicami i Wielogłowami na Sądecczyźnie ...

Szumowski: Wytyczne dla kolonii i obozów za dwa tygodnie

W ciągu dwóch tygodni minister zdrowia przedstawi wytyczne dotyczące wakacyjnych obozów i kolonii dla ...

Ile za nocleg? To zależy od pogody

Profil klienta, lokalizacja, termin, a nawet pogoda będą uwzględniane przez sieć hoteli Melia przy ...