QTA (Quality Travel Alliance) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia i sieci franczyzowe. Łącznie należy do niej około 8 tysięcy biur agentów turystycznych. Jak podaje niemiecki branżowy portal turystyczny Travel Talk, QTA uruchomiła stronę internetową, na której agenci, ale też klienci (serwis dostępny jest dla wszystkich), mogą znaleźć najświeższe informacje i decyzje firm turystycznych podejmowane w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
Pod adresem faq-corona.qta.biz znajdują się między innymi odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, nowe zasady rezerwacji i rezygnacji z zakupionych wyjazdów i inne bieżące informacje od największych touroperatorów, organizatorów rejsów wycieczkowych i linii lotniczych.
CZYTAJ TEŻ: Dla Włoch koronawirus gorszy niż 11 września
QTA prowadzi też intensywne rozmowy z touroperatorami na temat zasad rezygnacji z zakupionych imprez, jest również w kontakcie z hotelami i kierunkami, którym chce dać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem agentów.
Jak mówi szef QTA Thomas Bösl, w mediach pojawia się zbyt wiele nieprawdziwych informacji. Branża musi więc przeciwdziałać. Bösl chwali touroperatorów, którzy złagodzili zasady rezygnacji z imprez (wśród nich znaleźli się TUI Deutschland, Grupa FTI, DER Touristik, Alltours Flugreisen, Schauinslandreisen, Bentour i inni). Jego zdaniem, to bardzo ważne, by klienci planujący wyjazd za kilka miesięcy, mogli już teraz zamówić go bez ponoszenia ryzyka.