QTA do agentów turystycznych: Grunt to informacja

Fot. AFP

Niemiecka organizacja branżowa QTA uruchomiła stronę internetową, na której publikuje informacje od touroperatorów, linii lotniczych i innych firm na temat sytuacji w branży turystycznej, wywołanej koronawirusem.

QTA (Quality Travel Alliance) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia i sieci franczyzowe. Łącznie należy do niej około 8 tysięcy biur agentów turystycznych. Jak podaje niemiecki branżowy portal turystyczny Travel Talk, QTA uruchomiła stronę internetową, na której agenci, ale też klienci (serwis dostępny jest dla wszystkich), mogą znaleźć najświeższe informacje i decyzje firm turystycznych podejmowane w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Pod adresem faq-corona.qta.biz znajdują się między innymi odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, nowe zasady rezerwacji i rezygnacji z zakupionych wyjazdów i inne bieżące informacje od największych touroperatorów, organizatorów rejsów wycieczkowych i linii lotniczych.

CZYTAJ TEŻ: Dla Włoch koronawirus gorszy niż 11 września

QTA prowadzi też intensywne rozmowy z touroperatorami na temat zasad rezygnacji z zakupionych imprez, jest również w kontakcie z hotelami i kierunkami, którym chce dać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem agentów.

Jak mówi szef QTA Thomas Bösl, w mediach pojawia się zbyt wiele nieprawdziwych informacji. Branża musi więc przeciwdziałać. Bösl chwali touroperatorów, którzy złagodzili zasady rezygnacji z imprez (wśród nich znaleźli się TUI Deutschland, Grupa FTI, DER Touristik, Alltours Flugreisen, Schauinslandreisen, Bentour i inni). Jego zdaniem, to bardzo ważne, by klienci planujący wyjazd za kilka miesięcy, mogli już teraz zamówić go bez ponoszenia ryzyka.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Agenci są w ostatnim czasie mocno obciążani wydarzeniami, z którymi nie mogą sobie samodzielnie poradzić. Po upadku Thomasa Cooka przyszedł koronawirus. – Jako QTA tworzymy pakiet pomocowy dla sieci sprzedaży, by zniwelować negatywne skutki ekonomiczne tego kryzysu – mówi Bösl. Jego zdaniem wakacyjni doradcy nie powinni popadać w pesymizm, ale na bazie sprawdzonych informacji prowadzić dyskusje i reagować w przemyślany sposób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W biurach podróży Egipt najtańszy

Bohaterem minionego tygodnia w biurach podróży była Grecja. Mimo pewnego zastoju udało jej się ...

Pickalbatros zmieni właściciela

Hiszpański Iberostar ma przejąć 13 hoteli popularnej egipskiej sieci Pickalbatros. To pierwsza inwestycja tej ...

Betlej: Awantura o historię zniechęca potencjalnych klientów biur podróży

Nastoje potencjalnych turystów, którzy mogliby kupić wycieczki w biurach podróży, chłodzą doniesienia o politycznej ...

Muzeum Auschwitz z dwoma milionami gości

Dwa miliony ludzi odwiedziło już w tym roku Muzeum Auschwitz. Zdaniem władz muzeum, niesłabnące ...

Port? Dziękuję, postoję na statku

Amerykanie nie są pewni, czy porty, do których zawijają ich statki, są bezpieczne. Strach ...

Coral Travel na drodze do klubu miliarderów

Coral Travel zamierza w tym roku zwiększyć obroty o jedną trzecią. Jeśli mu się ...