QTA do agentów turystycznych: Grunt to informacja

Fot. AFP

Niemiecka organizacja branżowa QTA uruchomiła stronę internetową, na której publikuje informacje od touroperatorów, linii lotniczych i innych firm na temat sytuacji w branży turystycznej, wywołanej koronawirusem.

QTA (Quality Travel Alliance) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia i sieci franczyzowe. Łącznie należy do niej około 8 tysięcy biur agentów turystycznych. Jak podaje niemiecki branżowy portal turystyczny Travel Talk, QTA uruchomiła stronę internetową, na której agenci, ale też klienci (serwis dostępny jest dla wszystkich), mogą znaleźć najświeższe informacje i decyzje firm turystycznych podejmowane w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Pod adresem faq-corona.qta.biz znajdują się między innymi odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, nowe zasady rezerwacji i rezygnacji z zakupionych wyjazdów i inne bieżące informacje od największych touroperatorów, organizatorów rejsów wycieczkowych i linii lotniczych.

CZYTAJ TEŻ: Dla Włoch koronawirus gorszy niż 11 września

QTA prowadzi też intensywne rozmowy z touroperatorami na temat zasad rezygnacji z zakupionych imprez, jest również w kontakcie z hotelami i kierunkami, którym chce dać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem agentów.

Jak mówi szef QTA Thomas Bösl, w mediach pojawia się zbyt wiele nieprawdziwych informacji. Branża musi więc przeciwdziałać. Bösl chwali touroperatorów, którzy złagodzili zasady rezygnacji z imprez (wśród nich znaleźli się TUI Deutschland, Grupa FTI, DER Touristik, Alltours Flugreisen, Schauinslandreisen, Bentour i inni). Jego zdaniem, to bardzo ważne, by klienci planujący wyjazd za kilka miesięcy, mogli już teraz zamówić go bez ponoszenia ryzyka.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Agenci są w ostatnim czasie mocno obciążani wydarzeniami, z którymi nie mogą sobie samodzielnie poradzić. Po upadku Thomasa Cooka przyszedł koronawirus. – Jako QTA tworzymy pakiet pomocowy dla sieci sprzedaży, by zniwelować negatywne skutki ekonomiczne tego kryzysu – mówi Bösl. Jego zdaniem wakacyjni doradcy nie powinni popadać w pesymizm, ale na bazie sprawdzonych informacji prowadzić dyskusje i reagować w przemyślany sposób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair zamienia harfę na pszczołę

Ryanair zmienia w Polsce nazwę na Buzz. Buzz to dźwięk naśladujący bzyczenie pszczoły, symbolem ...

IATA krytykuje zakaz wnoszenia do samolotów laptopów

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) skrytykowało wydany przez administrację Donalda Trumpa zakaz wnoszenia urządzeń ...

Dziś mija ultimatum dla Airbnb

Dziś mija ultimatum, które Komisja Europejska dała serwisowi pośredniczącemu w wynajmowaniu turystom mieszkań, Airbnb ...

Cypr zaprasza turystów z „deklaracją covid-19”

Polska znalazła się wśród 19 państw, dla których Cypr otworzy 9 czerwca swoje granice. ...

Betlej: Touroperatorzy odnawiają gwarancje, to dobrze rokuje

Mimo trudnej sytuacji na rynku, która z pewnością odbiła się niekorzystnie na wynikach finansowych, ...

Wirtualna podróż w rzymskich Termach Karakalli

Wyjątkowa podróż w czasie czeka na zwiedzających rzymskie Termy Karakalli. Każdy może otrzymać tam ...