Jak zapewnia touroperator, sklepy do zamknięcia, zostały wybrane po uwzględnieniu danych o sprzedaży na lokalnym rynku, trendów konsumenckich i prognoz dotyczących przyszłości podróży. Po tym ruchu zostanie mu jeszcze 350 sklepów – podaje magazyn branży turystycznej „Travel Weekly” na swojej stronie internetowej.
CZYTAJ TEŻ: TUI pozbędzie się nierentownych spółek?
Biuro podróży tłumaczy, że utworzy nowy zespół sprzedaży i obsługi, który będzie pracować z domu (home office). Zapowiedziało, że przeniesie do niego 70 procent z 900 pracowników dotkniętych tą sytuacją. Inni doradcy mają znaleźć pracę w pozostałych sklepach.
W maju Grupa TUI ogłosiła, że zamierza obniżyć koszty ogólne na całym świecie o 30 procent, co spowoduje zwolnienie 8 tysięcy pracowników. Planuje kontynuować program cyfryzacji.
TUI zapewnia, że przed podjęciem decyzji o zamknięciu 166 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii zbadał zachowania klientów w zakresie rezerwacji.