TUI zamyka salony we Francji

Fot. AFP

TUI France ma się skupić na produktach wysokomarżowych i na kilku głównych markach. Stacjonarna sieć sprzedaży, którą tworzy 70 salonów, zostanie zlikwidowana – informuje koncern.

Grupa TUI kontynuuje przebudowę firmy, którą wymusiła pandemia koronawirusa. Jak wcześniej zapowiadała, działy i spółki, które nie przynoszą oczekiwanych zysków, będą likwidowane lub zmieniane. Jedną z nich jest TUI France. Koncern ogłosił, że francuski touroperator skupi się na produktach wysokomarżowych – nawet jeśli jakieś oferty sprzedają się dobrze, ale nie przynoszą odpowiednich zysków, zostaną wycofane. To oznacza, że firma ograniczy działalność. Dodatkowo grupa zlikwiduje sieć salonów własnych, którą tworzy 70 biur. Zostaną one sprzedane lub zamknięte.

CZYTAJ TEŻ: TUI pozbędzie się nierentownych spółek?

TUI France ma we Francji kilka marek, z których część zostanie zamkniętych. Nadal działać będą Marmara, Lookéa i Nouvelles Frontières, zlikwidowany ma być natomiast dział w Lyonie opracowujący wycieczki szyte na miarę. Utrzymane zostaną Flexipackage Clubs i Passion des Iles, choć ich profil działania ma się zmienić.

Skutkiem zmian będą też zwolnienia – dotkną one 583 osób, głównie pracowników salonów sprzedaży, czyli 60 procent zatrudnionych w TUI France. Po zmianach TUI France ma zacząć przynosić zyski.

ZOBACZ TAKŻE: TUIfly ustawia się w kolejce po pomoc publiczną

TUI France był przed wybuchem pandemii spółką deficytową. Koncern już wcześniej informował, że w skali całego przedsiębiorstwa zmniejszy zatrudnienie o 30 procent. Restrukturyzacja TUI France jest jednym z kroków, które mają poprawić sytuację grupy i pomóc jej wyjść z kryzysu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Boeing i Embraer rozmawiają o fuzji

Firmy The Boeing Company i Embraer potwierdzają, że prowadzą dyskusję na temat potencjalnego połączenia ...

Koniec z zakazami lotów. Teraz tylko kwarantanna

Od czwartku 14 stycznia przestanie obowiązywać zakaz przyjmowania w Polsce samolotów z Wielkiej Brytanii ...

Trybunał UE: Pilot nie może być za stary

Piloci samolotów pasażerskich mogą pracować tylko do 65 roku życia. Wyrok tej treści ogłosił ...

Autokary odbierają pasażerów kolei

Konkurencja w dalekobieżnych przewozach autobusowych wymusza spadek cen, lepszą ofertę i poprawę komfortu podróżowania. ...

Wrocław – pięć nowych kierunków czarterowych na lato

W letniej siatce wrocławskiego lotniska znalazło się pięć nowych kierunków czarterowych – Olbia, Kalabria, ...

Wizz Air łączy Wrocław ze Lwowem

Rusza nowe połączenie Wizz Aira między Wrocławiem a Lwowem. Będzie odbywać się dwa razy ...