TUI zamyka salony we Francji

Fot. AFP

TUI France ma się skupić na produktach wysokomarżowych i na kilku głównych markach. Stacjonarna sieć sprzedaży, którą tworzy 70 salonów, zostanie zlikwidowana – informuje koncern.

Grupa TUI kontynuuje przebudowę firmy, którą wymusiła pandemia koronawirusa. Jak wcześniej zapowiadała, działy i spółki, które nie przynoszą oczekiwanych zysków, będą likwidowane lub zmieniane. Jedną z nich jest TUI France. Koncern ogłosił, że francuski touroperator skupi się na produktach wysokomarżowych – nawet jeśli jakieś oferty sprzedają się dobrze, ale nie przynoszą odpowiednich zysków, zostaną wycofane. To oznacza, że firma ograniczy działalność. Dodatkowo grupa zlikwiduje sieć salonów własnych, którą tworzy 70 biur. Zostaną one sprzedane lub zamknięte.

CZYTAJ TEŻ: TUI pozbędzie się nierentownych spółek?

TUI France ma we Francji kilka marek, z których część zostanie zamkniętych. Nadal działać będą Marmara, Lookéa i Nouvelles Frontières, zlikwidowany ma być natomiast dział w Lyonie opracowujący wycieczki szyte na miarę. Utrzymane zostaną Flexipackage Clubs i Passion des Iles, choć ich profil działania ma się zmienić.

Skutkiem zmian będą też zwolnienia – dotkną one 583 osób, głównie pracowników salonów sprzedaży, czyli 60 procent zatrudnionych w TUI France. Po zmianach TUI France ma zacząć przynosić zyski.

ZOBACZ TAKŻE: TUIfly ustawia się w kolejce po pomoc publiczną

TUI France był przed wybuchem pandemii spółką deficytową. Koncern już wcześniej informował, że w skali całego przedsiębiorstwa zmniejszy zatrudnienie o 30 procent. Restrukturyzacja TUI France jest jednym z kroków, które mają poprawić sytuację grupy i pomóc jej wyjść z kryzysu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hotelarzu, sprawdź kontrahenta

W ramach kampanii „Poznaj swojego kontrahenta” do prawie 40 tysięcy hoteli i restauracji trafią ...

Grecja gotowa na promocję lata

Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna rusza z promocją sezonu letniego już w styczniu – pierwszy ...

Japonia zasypana śniegiem

Gwałtowne śnieżyce sparaliżowały transport na zachodnim wybrzeżu Japonii. W mieście Kaga na wyspie Honsiu ...

Targi Lato w trzeci weekend kwietnia

Promocję polskich regionów i popularnych zagranicznych kurortów, a także tradycyjnej kuchni i wyrobów rzemieślniczych ...

Pierwsze certyfikaty polskich marek turystycznych rozdane

Lublin, Toruń, Śląsk Cieszyński, Beskidy i Kraina Lessowych Wąwozów to pięć pierwszych turystycznych marek ...

Turystyka zmieni się, ale nie straci na znaczeniu

Podróżowanie stało się jedną z podstawowych potrzeb ludzi i kryzys wywołany przez koronawirusa tego ...