Niemieccy klienci biur podróży odpuścili zimę. Czekają już na lato.

Fot. AFP

Niemieccy agenci i touroperatorzy, jeśli coś teraz sprzedają, to prawie wyłącznie wycieczki na lato. Zima z powodu obowiązujących ograniczeń w podróżowaniu jest już stracona – wynika z danych firmy analitycznej TDA.

Z danych rezerwacyjnych na koniec grudnia 2020 roku opracowanych przez Travel Data+Intelligence (TDA), które są reprezentatywne dla niemieckiego rynku agencji turystycznych, portali i touroperatorów, wynika, że obrót ze sprzedaży wyjazdów na kolejny sezon letni jest mniejszy o 68 procent, porównując z tym samym okresem roku ubiegłego. Uwzględniając jednak w danych na grudzień 2019 roku anulowane imprezy, które z powodu pandemii nie mogły się odbyć w roku 2020, można powiedzieć, że stan rezerwacji wskazuje na wzrost o 25 procent. Trzeba jednak pamiętać, że w danych tych uwzględnione są imprezy przełożone z zeszłego roku.

CZYTAJ TEŻ: Niemiecka branża turystyczna: Bez pomocy rządu nie przetrwamy zimy

Trwający do kwietnia sezon zimowy jest, z powodu ograniczeń, praktycznie zupełnie stracony. Klienci kupują wycieczki dopiero na Zielone Świątki, które w tym roku przypadają na 23 maja. Dużo mniejszym zainteresowaniem cieszą się terminy wielkanocne – w to, że w tym czasie będzie można podróżować, w grudniu wierzyło niewiele osób – obrót z tytułu rezerwacji wyjazdów na Wielkanoc to tylko 9 procent całkowitego.

Najwięcej zamówień przypada na lipiec i sierpień, najczęściej klienci kupują wczasy w Grecji (20 procent obrotu), na drugim miejscu znajdują się Kanary.

Przychody z tytułu rezerwacji wyjazdów na zimę 2020/21 są o 86 procent mniejsze rok do roku. Wyniki obejmują też dane związane z anulowaniem podróży w tym okresie. TDA zapowiada, że straty będą jeszcze większe4, bo klienci nie kupują wycieczek na najbliższe tygodnie – w porównaniu z danymi na koniec października 2020 roku spadki zwiększyły się o 12 punktów procentowych.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna straci 80 procent przychodów

Sprzedaż w grudniu 2020 roku była niewielka – jeśli za kryterium oceny przyjąć wielkość obrotu, to odpowiada on mniej niż jednej piątej tego uzyskanego rok wcześniej.

TDA przygotowuje tygodniowe raporty na podstawie obrotów pochodzących z rezerwacji pozyskanych przez 1750 stacjonarnych agentów turystycznych. Dodatkowo w analizę włączone są wyniki klasycznych portali turystycznych i touroperatorów. Pozwala to przedstawić trendy zakupowe niemieckich turystów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hiszpania: Pandemia nie zniszczyła naszego wizerunku

Hiszpania nie straciła wizerunkowo na pandemii – wynika z badań. Tamtejsza minister turystyki liczy, ...

Turecko-polskie warsztaty turystyczne z małym zainteresowaniem

Mimo ogromnego wzrostu sprzedaży wyjazdów do Turcji, na spotkanie z turecką branżą turystyczną stawiła ...

Lublin ma kartę turysty

Lublin wprowadził Kartę Turysty, dzięki której goście mogą wchodzić do muzeów, podróżować komunikacją miejską, ...

Przez kryzys w turystyce hiszpański PKB spadnie o 2,5 procent

Przychody z przyjazdów z zagranicy do Hiszpanii mogą w tym roku być mniejsze o ...

Polskie Koleje Linowe uczą odpowiedzialności w górach

Polskie Koleje Linowe we współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i Tatrzańskim Parkiem Narodowym ...

Mrzeżyno i Jarosławiec w siatce Polskiego Busa

Na platformie Polski Bus pojawiły się dwie nowe linie: z Wrocławia do Mrzeżyna i ...