Rainbow przez pandemię liczy straty zamiast zyski

Spadek przychodów o 75 procent wobec roku 2019 i strata netto zamiast zysku – spółka Rainbow Tours, właścicielka biura podróży Rainbow, podsumowała wstępnie zeszły rok.

Publikacja: 16.04.2021 20:01

Rainbow przez pandemię liczy straty zamiast zyski

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Rainbow przygotowuje roczne sprawozdanie finansowe, zamierza je przedstawić 30 kwietnia, po zakończeniu audytu. Podzielił się już jednak wstępnymi danymi.

Wynika z nich, że spółka miała w 2020 roku 431,2 miliona złotych przychodów. To o 75 procent mniej niż w 2019 roku, kiedy jej przychody wyniosły 1,736 miliarda złotych.

Strata netto wyniosła 28,95 miliona złotych (25,5 mln zł EBITDA), podczas gdy rok wcześniej jej zysk wyniósł 26,1 miliona złotych (49,6 mln zł EBITDA).

Tyle, jeśli chodzi o tak zwane wyniki jednostkowe samego biura podróży. Ale Grupie Kapitałowej Rainbow Tours jest jeszcze spółka zajmująca się eksploatowaniem i budowaniem hoteli w Grecji, White Olive. W zeszłym roku zarządzała czterema obiektami, w tym sezonie letnim zamierza otworzyć piąty.

CZYTAJ TEŻ: PFR zainwestuje 9 milionów euro w greckie hotele Rainbowa

Skonsolidowane, czyli połączone przychody spółek Grupy przychody za rok obrotowy 2020 wyniosły 434,5 tysiąca złotych i były o 75 procent mniejsze niż rok wcześniej kiedy zamknęły się sumą 1,746 miliarda złotych.

Podobnie strata netto Grupy Kapitałowej Rainbow Tours za rok obrotowy 2020 to 40,86 miliona złotych (28,3 mln zł EBITDA), podczas gdy w roku 2019 spółka miała 28,6 miliona złotych zysku netto (56 mln zł EBITDA).

Zarząd spółki zastrzega, że podane wartości mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.

Władze firmy wskazują, że słabe wyniki są ściśle związane z pandemią koronawirusa.

I przypominają, że w zeszłym roku podjęły „szereg działań mających na celu minimalizowanie ryzyka związanego z pandemią COVID-19, w tym m.in. poprzez wprowadzenie programu redukcji zobowiązań i kosztów stałych prowadzonej przez Spółkę działalności, tj. kosztów administracyjnych (koszty osobowe, czynsze, koszty marketingu itp.), a także poprzez wykorzystywanie pakietów pomocowych i osłonowych dla przedsiębiorców” wprowadzanych sukcesywnie przez rząd.

ZOBACZ TEŻ: Rainbow najlepszym pracodawcą wśród biur podróży

Rok 2020 zapowiadał się w turystyce wyjazdowej na rekordowy, po roku 2019 który też przyniósł znakomite wyniki, touroperatorzy liczyli na kolejny wzrost przychodów i zysków. Podobne plany miał prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński. Według niego spółka mogła podnieść wyniki nawet o 20 procent. Czytaj o tym: TO BYŁ ROK…Baszczyński: Czułem się jak w rollercoasterze.

Rainbow przygotowuje roczne sprawozdanie finansowe, zamierza je przedstawić 30 kwietnia, po zakończeniu audytu. Podzielił się już jednak wstępnymi danymi.

Wynika z nich, że spółka miała w 2020 roku 431,2 miliona złotych przychodów. To o 75 procent mniej niż w 2019 roku, kiedy jej przychody wyniosły 1,736 miliarda złotych.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"