„Ranking najcenniejszych marek polskich” co roku publikuje „Rzeczpospolita”. Tym razem znalazło się na niej 220 marek (nie mylić z nazwami przedsiębiorstw). Otwierają ją marki gigantów w swoich dziedzinach: Orlen (szacunkowa wartość marki to 9869 milionów złotych), Biedronka (7267,7 mln zł), PGNiG (6026,9 mln zł), PGE (5224,6 mln zł) i Lotos (3322,8 mln zł). Ostatnie miejsca rankingu zajmują natomiast marki: Zbyszko (10,5 mln zł, branża spożywcza), Bałtyk (10,3 mln zł, branża spożywcza) i Pekpol (10 mln zł, branża spożywcza).
CZYTAJ TEŻ: Prezes Itaki: Turystyka trzyma mnie w dobrej formie
Dwie marki turystyczne znalazły się w pierwszej części tabeli. Itaka zajęła 50 miejsce z wyceną opiewającą na 261,6 miliona złotych, a Rainbow 87 miejsce z wartością oszacowaną na 123,1 miliona złotych. Więcej marek kojarzonych z turystyką nie dostało się do rankingu. We wcześniejszych latach były tam wprawdzie notowane Wezyr Holidays (obecnie Coral Travel), Orbis czy LOT, ale tym razem zabrakło ich w tabeli. Nie ma tam też żadnej innej firmy hotelarskiej czy linii lotniczej.
Dla porównania, przed Itaką, na miejscu 49. znalazł się Bank Handlowy (262,2 mln zł), a tuż za nią, na 50. Dom Development (253,5 mln zł).
Z kolei obok Rainbowa stanęła marka odzieżowa House (125,7 mln zł), a za nim reprezentujący produkty spożywcze Wedel (119,2 mln zł).